Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z dniem 1 września 2017 r. zespół (szkoła podstawowa+gimnazjum) przekształcił się w szkołę podstawową z oddziałami gimnazjalnymi. 1. Od 1 września 2018 r. nie będzie etatu dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Czy w związku z tym stosuję art. 225 ustawy Przepisy Wprowadzające..., choć brak godzin dla tego nauczyciela w żaden sposób nie ma związku z likwidacją gimnazjum? 2. Jeśli tak, to czy powołując się na powyższy art. właściwe będzie uzasadnienie przeniesienia tego nauczyciela w stan nieczynny w związku ze zmniejszeniem liczby oddziałów?
Zgodnie z art. 225 ust. 12 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, w okresie do dnia 29 lutego 2020 r. przepisy ust. 1-11 stosuje się odpowiednio również do nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum.
Ponadto, na podstawie art. 227 ustawy, w latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 do nauczycieli, o których mowa w art. 225 ust. 1 i 12 oraz art. 226 ust. 1, nie stosuje się art. 20 karty Nauczyciela. Nie ma zatem możliwości wypowiedzenia stosunku pracy nauczycielowi edukacji wczesnoszkolnej w szkole, w której prowadzone są klasy gimnazjum na podstawie przepisów Karty Nauczyciela dot. zmian organizacyjnych, tj. art. 20.
Przepisem aktualnie obowiązującym w opisanym przypadku jest art. 225 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, który w pierwszej kolejności nakazuje przenieść nauczyciela w stan nieczynny, a dopiero w przypadku nie wyrażenia zgody przez nauczyciela - rozwiązać z nim stosunek pracy. Bezpośrednią przyczyną przeniesienia w stan nieczynny albo rozwiązania stosunku pracy będzie brak godzin dla nauczyciela w przekształconej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel ma główne zatrudnienie w innej szkole w wymiarze 15,5/22, w naszej szkole ma 10/18 etatu. Wysługa lat płacona jest w szkole głównej. Czy u nas należy mu się również wysługa lat, jeśli całość jego zatrudnienia przekracza pensum? Czy należny mu się wysługa tylko za część etatu stanowiącą dopełnienie do pełnego etatu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został przeniesiony do drugiej szkoły. W pierwszej szkole odebrał 1 dzień opieki, a w drugiej szkole 2-gą opiekę (nad dzieckiem). Organ prowadzący jest ten sam. Mam pytanie czy nauczycielowi przysługuje 13-tka w drugiej szkole?
- Nauczycielka dostarczyła zwolnienie lekarskie od 25.06.14r. do 01.07.14r. Istnieją przesłanki, by uznać, że w tym czasie wyjedzie zagranicę. Proszę o radę, jakie działania może podjąć pracodawca?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak udzielić urlopu macierzyńskiego pracownicy (nauczycielce), która termin porodu ma na 18.08.2013 r., umowę o pracę ma na czas określony tj. do 31.08.2013 r. Czy pracownica może złożyć wniosek 14 dni przed porodem o udzielenie bezpośrednio po urlopie macierzyńskim dodatkowego urlopu macierzyńskiego oraz po tym urlopie - urlopu rodzicielskiego w pełnym wymiarze 26 tygodni? Czy po zakończeniu umowy o pracę (31.08.2013 r.) powinna zgłosić się do ZUS-u?
- W związku z reforma od 01.09.2017 roku nie wiem jak powinno to wyglądać prawnie. Czy informacja dana nauczycielowi w związku z przekształceniem zespołu Szkół w 8-letna szkołę podstawową wystarczy. Ponieważ nauczyciele mieli zawarte umowy o pracę na Zespól Szkół, a teraz będzie Szkoła Podstawowa, a poza tym jeszcze następuje zmiana w nazwie szkoły (patrona z Marii Konopnickiej na Jana Pawła II ). Czy powinnam dać aneksy do umowy czy nie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe