Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wracając do uznanych kwalifikacji z plastyki. Opiszę sytuację szczegółowiej. Nauczyciel po nauczaniu początkowym w 1992 r. miał uznane przez dyrektora kwalifikacje do nauczania plastyki w szkole podstawowej, w której nauczał tego przedmiotu do 2011r. Od września bieżącego roku chcę zatrudnić tego nauczyciela w swojej szkole podstawowej na stanowisku n-la plastyki. Przyjmuję, na podstawie par. 28 rozp. o kwalifikacjach z dnia 12 marca 2009r., że n-l ten posiada kwalifikacje do nauczania plastyki w szkole podstawowej. Czy Kuratorium Oświaty może zarzucić mi, że zatrudniłam nauczyciela bez kwalifikacji? Ja uważam, że nie. Czy dobrze interpretuję ten przepis?
Tak, można nauczyciela przyjąć do pracy na podstawie przywołanych przepisów.
Nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania muzyki w szkole podstawowej.
Podstawa prawa
§ 28 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nowym dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych sprawdzając teczki akt osobowych nauczycieli zauważyłam, że kilkunastu nauczycieli ma umowę o pracę zawartą w szkole podstawowej, inni w gimnazjum lub w szkole Przysposabiającej do Pracy, a pozostali w Zespole Szkół. Czy nie powinnam to uporządkować, żeby wszyscy nauczyciele mieli umowy o pracę w Zespole Szkół i jak to zrobić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Na stronie http://bip.stawiski.pl/prawo.php?wiad=681 znajduje się załącznik: REGULAMIN w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest gmina Stawiski. W rozdziale II tegoż regulaminu zawarte są warunki przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego. Nie ma w nim żadnych kryteriów dotyczących sytuacji, kiedy to nauczycielowi nie przyznaje się dodatku motywacyjnego. Stąd pytanie: Czy nauczyciel przebywający na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż 2 miesiące może mieć zmniejszony lub ZAWIESZONY dodatek motywacyjny od 1 marca? Czy dodatek ten POWINIEN BYĆ zmniejszony? Czy można ZAWIESIĆ (obniżyć) dodatek nauczycielowi, który ma mniej niż 1/2 etatu w szkole (uzupełnia etat). Czy tego typu zapisy należy zawrzeć w szkolnym regulaminie przyznawania dodatków motywacyjnych? (czy taki regulamin powinien być w szkole?) Przypominam, że uchwale Rady Miejskiej nie ma żadnych zapisów dotyczących zmniejszania lub zawieszania dodatku. Czy jakiekolwiek zawieszanie dodatku jest sprzeczne z aktem prawa miejscowego?
- Ile razy nauczyciel może dostać wypowiedzenie warunków pracy i płacy? Nauczycielka w gimnazjum zatrudniona była: od 01.09.2007 r. do 31.08.2008 r. umowa o pracę na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2008 r. do 31.08.2009 r. umowa o prace na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2009 r. zatrudnienie przez mianowanie (18/18 etatu - czas nieokreślony). W maju 2012 r. nauczycielka otrzymała wypowiedzenie warunków pracy i płacy, w części dotyczącej zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy (na 15/18) i wyraziła pisemną zgodę na tę zmianę (w wypowiedzeniu nie ma na jaki okres jest zmiana). Jednak od 01.09.2012 r. dostała w zastępstwie nieobecnej nauczycielki godziny i miała pełen etat do 27czerwca 2013 r. Od 1 września 2013 miała również pełen etat do 31 sierpnia 2014 r. (warunki z aktu mianowania). W maju podpisała analogiczne jak wyżej wypowiedzenie warunków, ale od września 2014 r. znów w zastępstwie miała pełen etat. Czy w/w sytuacja jest poprawna prawnie i jakie dokumenty dyrektor powinien uzupełnić tej nauczycielce (porozumienie, aneks, itp.). Drugie pytanie czy jeżeli od 01.09.2012 r. pojawiła się możliwość zatrudnienia nauczycielki na pełny etat (zastępstwo za nieobecną nauczycielkę) to powinno to porozumienie obowiązywać do końca zajęć dydaktycznych (czyli do 27 czerwca 2013 r.) czy do końca roku szkolnego (czyli do 31 sierpnia 2013 r.) ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który przebywa na rocznym urlopie bezpłatnym może w tym czasie podjąć pracę w innej szkole.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można obniżyć pracownikowi wysokość dodatku funkcyjnego w okresie chronionym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe