Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób nauczyciel ma rozliczać godziny wyodrębnione w edukacji wczesnoszkolnej (w 3. letnim cyklu nauczania - edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, zajęcia komputerowe - po 95 godz., wychowanie fizyczne - 290 godz., język obcy nowożytny - 190 godzin) w przypadku nauczania indywidualnego w wymiarze 6 godz. tygodniowo ? Uczeń w całym cyklu nauczania będzie objęty nauczaniem indywidualnym. W jaki też sposób rozliczyć godz. realizacji pp jeśli uczeń w całym cyklu nauczania ma jeden rok szkolny nauczania indywidualnego, a pozostałe 2 lata realizuje treści pp w szkole?
W przypadku nauczania indywidualnego przyznane godziny nauczyciel realizuje proporcjonalnie do ilości godzin z "ramówki" w przypadku ucznia nauczanego indywidulanie przez cały cykl kształcenia. W drugim przypadku - tylko rok indywidualnego nauczania - godziny realizuje się proporcjonalnie do liczby godzin w planie nauczania na dany rok szkolny.
Ponadto z realizacji niektórych przedmiotów dyrektor może ucznia zwolnić, na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu. To samo odnosi się do indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży:
§ 4. 1. W indywidualnym przygotowaniu przedszkolnym realizuje się treści wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stosownie do możliwości psychofizycznych dziecka oraz warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
§ 5. 1. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia i warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole pracują dwie nauczycielki, na które wpłynęły skargi rodziców (ustne- z żądaniem przeniesienia Pań do innych placówek) dotyczące jakości ich pracy. Nauczycielki nie chorują , nie spóźniają się, ale ich praca na lekcji jest nieefektywna i wyniki nauczania mierne. Jakie kroki dyrektor może podjąć dotyczące np.zwolnienia czy przeniesienia - nie ma podstaw żeby wystawić ocenę negatywną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej można realizować po 2 w wymiarze tygodniowym (ale nie w bloku)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w przypadku braku któregoś z wymienionych w rozporządzeniu specjalistów (chodzi o dopełnienie godzin do obowiązującego wymiaru)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rada Pedagogiczna otrzymała nowe kompetencje w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego. Bardzo proszę o podpowiedź jak to przeprowadzić. Zawsze na koniec roku w sprawozdaniu z nadzoru za dany rok umieszczam wnioski i przedstawiam Radzie, a następnie wykorzystuje je do planowania pracy przedszkola na następny rok. W związku z nowymi kompetencjami Rady nie bardzo wiem co mam zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie sposobu wypełniania/drukowania arkuszy ocen: czy jednostronne komputerowe wypełniane arkuszy ocen oznacza, że druga strona kartki pozostaje pusta, czy też można wydrukować na odwrocie oceny z kolejnego roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe