Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób nauczyciel ma rozliczać godziny wyodrębnione w edukacji wczesnoszkolnej (w 3. letnim cyklu nauczania - edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, zajęcia komputerowe - po 95 godz., wychowanie fizyczne - 290 godz., język obcy nowożytny - 190 godzin) w przypadku nauczania indywidualnego w wymiarze 6 godz. tygodniowo ? Uczeń w całym cyklu nauczania będzie objęty nauczaniem indywidualnym. W jaki też sposób rozliczyć godz. realizacji pp jeśli uczeń w całym cyklu nauczania ma jeden rok szkolny nauczania indywidualnego, a pozostałe 2 lata realizuje treści pp w szkole?
W przypadku nauczania indywidualnego przyznane godziny nauczyciel realizuje proporcjonalnie do ilości godzin z "ramówki" w przypadku ucznia nauczanego indywidulanie przez cały cykl kształcenia. W drugim przypadku - tylko rok indywidualnego nauczania - godziny realizuje się proporcjonalnie do liczby godzin w planie nauczania na dany rok szkolny.
Ponadto z realizacji niektórych przedmiotów dyrektor może ucznia zwolnić, na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu. To samo odnosi się do indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży:
§ 4. 1. W indywidualnym przygotowaniu przedszkolnym realizuje się treści wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stosownie do możliwości psychofizycznych dziecka oraz warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
§ 5. 1. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia i warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nadzoruję pedagogicznie pracę niepublicznego gimnazjum. W br szkolnym spodziewam się ewaluacji zewnętrznej. Jakie zagadnienia i obszary obowiązują w takim gimnazjum. Które obszary nie są uwzględniane. Działamy na prawach publicznego publicznego gimnazjum
Czy musi być w tej szkole Rada rodziców-organem szkoły jest stowarzyszenie założone przez rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Placówka: niepubliczne przedszkole- jeżeli w statucie placówki nie ma żadnej informacji o prowadzeniu nadzoru pedagogicznego (jako placówka niepubliczna nie ma w obowiązku prowadzić nadzoru pedagogicznego), to czy możliwe jest realizowanie przez pracowników takiego przedszkola awansu zawodowego? I czy takie przedszkole ma obowiązek zgodnie z nowym rozporządzeniem, które wchodzi w życie z dniem 1.09.2018 dokonywać oceny pracy nauczycieli?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma przewodniego do arkusza organizacyjnego - do związków zawodowych oraz do organu prowadzącego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W Przedszkolu Niepublicznym mam 1 dziecko niepełnosprawne-zespół Downa, ktore do tej pory miało orzeczenie z poradni o wczesnym wspomaganiu., na podstawie którego dostaje dodatkowe pieniądze dla tego dziecka. Obecnie matka tego dziecka przyniosła drugie orzeczenie z poradni o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym mam pytanie - czy z tego tytułu również należą się pieniądze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy projekt planu finansowego, a później sam plan finansowy powinien zostać zatwierdzony przez radę pedagogiczną? W jakim terminie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe