Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie dot.procedury wydłużenia etapu edukacyjnego: Czy do opinii klasowego zespołu nauczycielskiego uzasadniającej wydłużenie etapu wymagane jest dołączenie opinii psychologa i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Dziękuję!
Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 3.7. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie liczbę godzin zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia, nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole, na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia dokonanej przez radę pedagogiczną.
Przepisy prawa nie określają, na podstawie jakich dokumentów dyrektor podejmuje decyzję. Nie jest wymagana żadna opinia. MEN w swoich wyjaśnieniach informuje jedynie, że decyzja dyrektora powinna być poprzedzona dokonaną przez fachowców (radę pedagogiczną) wnikliwą analizą osiągnięć ucznia. Możliwość przedłużenia okresu nauki co najmniej o rok ma na celu, zdaniem MEN, osiągnięcie przez ucznia, optymalnie do jego wydolności psychosomatycznej, jak najlepszych wyników nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można w uchwale rady pedagogicznej napisać: „Statut Szkoły traci moc prawną w dotychczasowym brzmieniu. Uchwala się nowy tekst jednolity”? W obowiązującym statucie jest wiele błędów - m.in. zła kolejność zapisów, więc chcemy go całkowicie zmienić. Niemożliwe jest dostosowanie statutu do aktualnego stanu prawnego poprzez wprowadzenie pojedynczych poprawek. Zmiana paragrafów
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ubiegłym roku szkolnym w związku z reformą oświaty radni naszego miasta podjęli uchwałę o wygaszeniu gimnazjum, którego jestem jeszcze dyrektorem.Po konsultacji z Radą Pedagogiczną, zwróciłem się z prośbą do Burmistrza i Radnych o połączenie naszego gimnazjum ( 4 oddziały) ze szkołą podstawową. Odpowiedź była odmowna, ponieważ jak stwierdził wiceburmistrz odpowiedzialny za oświatę w mieście,przepisy wprowadzające reformę były przejściowe i taką uchwałę można było podjąć tylko w roku 2016. Czy to jest prawda i czy rzeczywiście nie można zmienić poprzedniej uchwały Rady Miejskiej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Korzystamy z programu do wypisywania świadectw i arkuszy ocen, czy możliwe jest wklejenie tejże oceny opisowej w kl I-III do dziennika zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczące ucznia z Ukrainy:
1. W jaki sposób zapoznać rodzica dziecka ukraińskiego z dokumentami szkolnymi jeśli rodzic nie zna języka polskiego? Czy dokumenty powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego?
2. Czy dziecko będące na Ukrainie uczniem klasy I można zapisać do oddziału przedszkolnego, jeśli rodzic/opiekun wyraża na to zgodę? Nadmieniam, że nie ma już miejsca w oddziale przygotowawczym, a dziecko nie zna języka polskiego.
3. Czy pomoc nauczyciela dla dzieci z Ukrainy mająca przygotowanie pedagogiczne może samodzielnie sprawować opiekę w świetlicy nad dziećmi z Ukrainy i pozostałymi uczniami przebywającymi w świetlicy – do 29 uczniów?
4. Na jakiej podstawie zaliczać uczniom klasy VIII różnice programowe (technika, plastyka, muzyka)? Uczennice nie mają żadnych dokumentów potwierdzających naukę, matka zdecydowała o zapisaniu ich do klasy VIII ogólnodostępnej (na Ukrainie chodziłyby do IX klasy).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - W jakim wymiarze godzinowym należy prowadzić rewalidację w przedszkolu? Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel prowadzący takie zajęcia? Jak należy udokumentować takie zajęcia? Czy zajęcia mogą być prowadzone grupowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe