Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Jakie są warunki organizowania oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej i gimnazjum? Jakie przepisy określają takie warunki? Jak jest procedura i kryteria?
Następujące przepisy określają szereg warunków funkcjonowania szkół, o których mowa w pytaniu.
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 2. System oświaty obejmuje:
przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi, przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego;
szkoły:
a. podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
b. gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
c. ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół,
3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkól publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych z 20.02.2004 r. (ze zm.),
4) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z 12.02.002 r. (ze zm.),
5) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.),
6) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (…),
7) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagradzania zasadniczego nauczycieli, ogólne warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzanie za pracę (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy możliwe jest ,aby uczeń w Gimnazjum będąc w grupie językowej III.1 poziom rozszerzony przeszedł do grupy niższej III.1 poziom podstawowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie jak wprowadzić innowację pedagogiczną w przedszkolu? Gdzie należy ją zgłosić i kiedy? Jak zakończyć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pracownika, który został przeze mnie poinformowany o wszczęciu procedury oceny pracy dnia 9 marca br. Od dnia 27 kwietnia do 12 czerwca br. przebywał na zwolnieniu lekarskim. Wkrótce nauczyciel idzie na urlop wakacyjny.
Czy i do kiedy powinnam dokonać oceny jego pracy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia uczniowie klas 1-6 mają zajęcia ogólnokształcące oraz zajęcia muzyczne. Na zajęcia muzyczne muszą czasami oczekiwać po 2-3 godziny. W tym czasie powinni zgodnie z zarządzeniem dyrektora przebywać na świetlicy szkolnej. Niestety ustawicznie łamią ten przepis i chowają się po szkole, wychodzą na zewnątrz do pobliskiego sklepu, lasu itp. Doszło też do kilku małych wypadków. Rodzice również dają uczniom przyzwolenie na takie opuszczanie szkoły pisząc tzw. stałe oświadczenia wyrażające zgodę na wyjście ze szkoły w trakcie oczekiwania na zajęcia. W takiej sytuacji nie sposób zapanować nad bezpieczeństwem uczniów. Co może zrobić w tej kwestii dyrektor szkoły? Część rodziców rozumie potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa, jednak grupa rodziców twierdzi, że nie mam prawa nakazać uczniom pobytu w świetlicy, skoro nie chcą tam być. Zwykle podczas tych okienek nie ma jak zapewnić uczniom opieki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być zapisy w szkolnym systemie oceniania wskazujące na to, że ocenianie zakłada dawanie uczniom informacji o postępach w nauce?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe