Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy uczeń, który kończy 18 lat dnia 02.02.2011r a ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego/up. w stopniu lekkim/ a rodzice nie widzą potrzeby kontynuowania nauki dziecka musi uczęszczać dalej do szkoły. Co zrobić?
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej
Art. 70
1.Każdy ma prawo do nauki. Nauka do 18 roku życia jest obowiązkowa.
Sposób wykonywania obowiązku szkolnego określa ustawa.
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.).
art. 18
Zakres obowiązków rodziców dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu wyznacza art. 18 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu są obowiązani do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły; zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne; zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowywanie się do zajęć szkolnych; zapewnienia dziecku realizującemu obowiązek szkolny poza szkołą, warunków nauki określonych w zezwoleniu na pozaszkolną realizacje obowiązku szkolnego; powiadamiania organów gminy o formie spełniania obowiązku szkolnego i zmianach w tym zakresie.
Zapis ten wyczerpuje informacje nt. obowiązku szkolnego, nauki oraz obowiązków rodzica względem dziecka do 18. r.ż.
Uczniowie z upośledzeniem umysłowym podlegają w tym zakresie tym samym przepisom, co pozostałe dzieci i młodzież. Po ukończeniu 18 roku życia mają prawo kontynuować naukę: w gimnazjum do 21 roku życia, w szkole ponadgimnazjalnej do 24 roku życia.
Tak więc proponuję podjęcie rozmowy z rodzicem w taki sposób, aby przekonać go do tego, że kontynuowanie nauki będzie dla ucznia korzyścią i jest ze wszech miar wskazane ze względu na jego rozwój nie tylko intelektualny, ale i m. in. społeczny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakich warunkach powinien być przyjęty słuchacz szkoły policealnej z Ukrainy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie posiadający diagnozę intelektualną "poniżej przeciętnej" mogą być traktowani jak uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy politolog posiadający kurs pedagogiczny może uczyć w gimnazjum wiedzy o społeczeństwie i historii? Czy może mieć zajęcia na świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy opiekunowi stażu wypłacam dodatek, gdy nauczyciel, nad którym sprawuje opiekę przebywa na urlopie macierzyńskim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, bardzo proszę o informację jakie pensum mają zajęcia korekcyjno - kompensacyjne,zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze.Wójt wydał zarządzenie, że wszystkie zajęcia o charakterze terapeutycznym mają pensum 22.Proszę o podstawę prawną. Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe