Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizowane jest od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Czy dziecko uczęszczające do oddziału przedszkolnego (6-latek) w szkole , powinno mieć organizowane zajęcia tego typu? /podstawa prawna/
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest realizowane m.in. w przedszkolu oraz w szkole podstawowej, co wynika z art. 127 ust. 5 PO i oznacza możliwość jego prowadzenia w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, jak w każdym innym przedszkolu (oddział ten pozostaje poza struktura organizacyjną szkoły podstawowej, obejmującą klasy I – VIII), w tym zorganizowanym w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, mam problem, co zrobić z uczniem, który ma 3 miesiące zwolnienia lek.(od 01.09.11r., data wystawienia zaświadczenia 12.09.11r.czyli wsteczne)rodzic mimo procedury wewnątrzszkolnej dotyczącej zwolnień z w-fu nie chce napisać wniosku do dyrektora o zwolnienie, bo twierdzi, że dyrektor ma wydać decyzję o zwolnieniu na podstawie zaświadczenia od lekarza( w procedurze jest napisane, że rodzic składa wniosek do dyrektora i załącza zaświadczenie)Do tej pory rodzic nie złożył wniosku, mimo, że termin w procedurze mówi o dacie do 15.09 każdego roku. Jakie moga być konsekwencje dla ucznia, jeśli rodzic nie złoży wniosku. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku ucznia, który w gimnazjum miał indywidualny tok nauczania (np. z j. niemieckiego), ten indywidualny tok nauczania może być podjęty na kolejnym etapie edukacyjnym, to jest w liceum? Jeśli tak, to czy od początku liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy gimnazjum, które z dniem 1 września zostało włączone do szkoły podstawowej, czy w związku z tym szkoła powinna wymienić pieczątki z nazwą szkoła Podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2015/16 w gimnazjum rozpocznie naukę uczennica z zespołem Aspergera. W szkole podstawowej dziecko uczyło się języka niemieckiego. Czy w gimnazjum, na prośbę rodziców, można zmienić nauczanie języka na angielski (oczywiście poziom III.0)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Posiadam budynek, w którym prowadzę punkt przedszkolny. Czy w tym punkcie mogę zarejestrować Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy wydzielając na potrzeby ORW połowę sal?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe