Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z wygaszaniem gimnazjów bardzo proszę o udzielenie informacji, jakie kroki powinno podjąć stowarzyszenie jako organ prowadzący publiczne gimnazjum. Czy potrzebna jest uchwała o zakończeniu działalności szkoły i stosowna informacja do Kuratorium Oświaty? Nadmieniam, że nasze gimnazjum uchwałą Rady Gminy w 2013 r. zostało przekazane do prowadzenia stowarzyszeniu. W trakcie swojej działalności nie zostało przekształcone, ani włączone do innej szkoły. Istnieje do wygaśnięcia jako samodzielna placówka. Jakie są w związku z powyższym powinności dyrektora szkoły? Proszę o wyjaśnienie powyższego problemu.
Gimnazjum wygaśnie z mocy prawa bez podejmowania przez organ decyzji o likwidacji szkoły i w związku z tym nie ma obowiązku zawiadomienia kuratorium oświaty,. Konieczne natomiast będzie przekazanie do kuratorium dokumentacji nauczania w ciągu miesiąca po zakończeniu działalności - art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60, art. 89 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele mogą wnioskować do dyrektora o podanie informacji na temat przydzielonych zastępstw doraźnych (na koniec semestru) dla każdego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o wzór decyzji odroczenia obowiązku szkolnego. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pełnoletni uczeń podczas lekcji samowolnie zabrał nauczycielowi telefon, nie reagował na polecenie oddania go i ostentacyjnie robił nim sobie zdjęcia. Jakie przepisy prawa naruszył uczeń?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są podstawy prawne do tworzenia koncepcji szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Samorząd terytorialny zastosował aktualne kwoty dotacji przeliczone w X 2017 r. od I 2017 roku,a nie od 1 listopada jak wynika z ar t78a-e ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty co skutkowało znacznym zmniejszeniem dotacji bieżącej. Czy to jest właściwe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe