Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Szkół istnieją szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła. Czy należy opracować cztery statuty czy tylko jeden statut Zespołu?
Stosownie do art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. Z kolei przepis art. 91 ust. 6 Prawa oświatowego stanowi, że w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek. Z powyższych przepisów wynika, że szkoły i placówki wchodzące w skład zespołu mają swoje własne statuty. Po drugie należy również opracować statut zespołu, który ma charakter nadrzędny w stosunku do statutów szkół i placówek tworzących zespół. W razie niezgodności pomiędzy treścią statutu zespołu a treścią statutów szkół i placówek, pierwszeństwo przysługuje regulacji statutu zespołu przed statutami połączonych szkół i placówek.
W statucie każdej ze szkół i placówek wchodzących w skład zespołu powinny się znaleźć zapisy, które konkretnie regulują funkcjonowanie tego danego, specjalnego podmiotu. Podkreślenia wymaga, że z chwilą rozwiązania zespołu, szkoły i placówki wchodzące w skład zespołu powinny zacząć normalnie funkcjonować jako indywidualne podmioty na podstawie dotychczasowych statutów. Z kolei w statucie zespołu należy regulować sprawy dotyczące funkcjonowania całości zespołu, takie jak organy zespołu i ich uprawnienia.
Reasumując, każda z placówek wchodzących w skład zespołu powinna mieć własny statut. Należy również opracować statut zespołu szkół i placówek.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dot. zwolnienie ucznia z przedmiotu znajdującego się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO.
Czy Dyrektor Szkoły może zwolnić ucznia z obowiązku uczęszczania na obowiązkowe zajęcia znajdujące się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO w przypadku, gdy przepisy prawa dopuszczają zwolnienie ucznia z NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM?
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO to przedmiot znajdujący się w ramowym planie nauczania i stanowi cześć teoretyczną, którą należy zdać, aby uzyskać prawo jazdy danej kategorii. Przedmiot ten znajduje się w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
NAUKA JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM to część praktyczna znajdująca się poza ramowym planem nauczania i nie ma jej w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
W mojej ocenie, nie ma możliwości uzyskania prawa jazdy danej kategorii oraz podejścia do części praktycznej egzaminu, jazdy pojazdem silnikowym, jeśli osoba egzaminowana nie uzyska pozytywnego wyniku z części pisemnej, przepisy ruchu drogowego.
W związku z powyższym uważam, że Dyrektor Szkoły, któremu uczeń przedłożył prawo jazdy danej kategorii może zwolnić z PRZEPISÓW RUCHU DROGOWEGO I NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM.
W przypadku możliwości zwolnienia ucznia z przepisów ruchu drogowego, proszę podać w jakiej formie należy uregulować procedurę zwolnienia ucznia z tych zajęć.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Statut zespołu szkół wymaga bardzo wielu zmian, nie był aktualizowany. Czy wszystkie zmiany należy wykazać w uchwale, czy też można użyć ogólnego sformułowania, że statut został znowelizowany?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 13.11.2018 r. złożyłam wniosek o ocenę pracy.
Pytanie: Czy moja ocena ma być na podstawie regulaminu wewnętrznego zatwierdzonego we wrześniu 2018 r., czy na podstawie wymagań które mają wejść w życie od 01 stycznia 2019 r.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, czy każdy nauczyciel powinien otrzymać zakres czynności?
Jak należy przekazać nauczycielowi wychowawstwo klasy? Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z reformą szkolnictwa, dołączeniem po raz pierwszy oddziału klasy III do struktur szkoły, można opracować dla szkoły podstawowej niepublicznej z uprawnieniami szkoły publicznej nowy statut, od jego podstaw? Jaka jest procedura postępowania w takim przypadku? Od roku pełnię funkcję dyrektora placówki, chciałabym opracować Statut bez konieczności wprowadzania zmian do starego, stąd proszę o szczegóły Dziękuję za odpowiedź.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe