Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice uczennicy w klasie trzeciej po zakończeniu roku szkolnego i otrzymaniu świadectwa przez ich córkę zdecydowali, że chcieliby aby dziecko powtarzało trzecią klasę mimo, iż zdało do klasy czwartej. Jaką procedurę należy zastosować w tym przypadku?
Ponieważ taki wniosek nie został złożony przed promowaniem uczennicy na podstawie art. 44o ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm., jest on spóźniony. Przepisy UoSO nie przewidują „cofnięcia” uzyskanej promocji i świadectwa potwierdzającego promocję do kolejnej klasy, ani podjęcia nowej uchwały o niepromowaniu tym bardziej, że przed zakończeniem zajęć rodzic ani wychowawca nie złożył takiego wniosku z uwagi na poziom rozwoju i osiągnięć ucznia (art. 44o ust. 2 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń został umieszczony w areszcie tymczasowym na 3 miesiące. Z niektórych przedmiotów nie posiada żadnych ocen, ze względu na pobyt w areszcie nie odbywa praktyki zawodowej. Do końca śródrocza jego frekwencja będzie niższa niż 50%. W związku z powyższym jakie są konsekwencje braku klasyfikacji w śródroczu? Czy takiego ucznia można skreślić z listy? Proszę podać podstawę prawną i procedury związane z klasyfikacją śródroczną w takiej sytuacji.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor Przedszkola Publicznego ma obowiązek zaplanowania i zorganizowania zajęć z religii we wszystkich grupach wiekowych i co oznacza termin organizacji zajęć religii,, w ramach planu zajęć przedszkolnych” – czy w trakcie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, czy są to zajęcia dodatkowe?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym 2009/2010 uczeń klasy drugiej nie otrzyma promocji do klasy trzeciej. W przyszłym roku szkolnym 2010/2011 przydzielony zostanie do klasy drugiej, która realizuje nową podstawę programową. Co zrobić z drugim językiem obcym dla tego ucznia, który będzie się go uczył po raz pierwszy, a jego klasa już drugi rok? Co w przypadku np. wychowania do życia w rodzinie? Czy ten uczeń musi w jakiś sposób zaliczyć materiał z tego przedmiotu, którego część zrealizowana była w klasie pierwszej?
- Czy muszę uchwalać na radzie pedagogicznej regulamin rekrutacji na półkolonie zimowe, letnie i regulamin półkolonii?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o regulamin pracy w przedszkolu z aktualnymi podstawami prawnymi, zasady przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, tabelę norm.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe