Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada? Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
W części edukacyjnej IPET-u mogą być ujęte elementy, np.:
- adaptacja (minimalna) programu nauczania, ograniczona do uwag związanych z dysfunkcją ucznia (np. dla dziecka z niedowidzeniem, niedosłuchem, niepełnosprawnością ruchową;
- znaczna adaptacja - kiedy stopień dysfunkcji ucznia uniemożliwia realizowanie treści programowych (np. dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością, z upośledzeniem w stopniu znacznym).
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny oznacza, że jest to program dla uczniów wymagających wsparcia edukacyjnego, ale także jednoczesnego działania terapeutycznego.
Natomiast informacje o indywidualnym programie lub toku nauki dotyczą ucznia zdolnego, któremu dyrektor udzielił zezwolenia na indywidualny program lub tok nauczania na mocy ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy ewidencja dzieci i młodzieży oraz księgi uczniów. Czy należy wpisywać dzieci zameldowane w naszej miejscowości do ewidencji dzieci jeśli zamieszkują w innej miejscowości i uczęszczają do szkoły w miejscu zamieszkania? Czy należy uzyskać pismo o obowiązku szkolnym od rodzica/szkoły, którego dzieci chodzą do szkoły właściwej dla miejsca zamieszkania? Czy wystarczy oświadczenie od rodzica o miejscu zamieszkania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zasady polityki rachunkowości w szkole należy aktualizować w jakichś określonych przedziałach czasowych?
- Czy mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który obecnie jest w klasie III gimnazjum? Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zmienił szkołę w klasie 4 technikum na tym samym kierunku Technik hodowli koni. W poprzedniej szkole zakończył realizację przedmiotów zawodowych. Przedmioty różnią się nieznacznie nazwami. Czy na świadectwie wpisujemy nazwy przedmiotów zawodowych z arkusza dostarczonego z poprzedniej szkoły, czy nazwy przedmiotów z naszego planu nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Proszę o odpowiedź w kwestii zajęć praktycznych w Technikum.
Technikum w zawodzie technik przetwórstwa mleczarskiego ma w programie nauczania 5 godzin zajęć praktycznych w tygodniu. Czy możliwe jest przesunięcie zajęć praktycznych naprzykład na jeden miesią w ciągu a nie jednego dnia tygodniowo. Ma to umożliwić odbywanie tych zajęć uczniom w zakładzie produkcyjnym.
Nadmieniam, że zakład mleczarski nie chce przyjąć na praktyczną naukę zawodu młodzieży jednego dnia w tygodniu tłumacząc to dezorganizowaniem pracy zakładu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe