Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W roku szkolnym 2016/17 obowiązują wzory świadectw w SP zgodnie z rozporządzeniem MEN z 31 maja 2017 r. natomiast obowiązujące wzory arkuszy ocen w klasach I-VI są zawarte w kilku rozporządzeniach. Bardzo proszę o podanie rozporządzenia MEN dla poszczególnych klas.
Arkusze ocen zakładane są uczniom przy zapisywaniu ich do szkoły, co oznacza, że uczniowie kończący klasy, o których mowa w pytaniu, mają już założone arkusze na wówczas obowiązujących drukach. Zatem tu wpisy są kontynuowane. W nowym roku szkolnym w kl. 1 SP obowiązują druki: 53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży (wypełniamy pismem maszynowym lub ręcznym). Arkusze ocen wypełniane komputerowo (drukowane): 63b MEN-I/37b/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ?
Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów?
Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc?
Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocenę z praktyki zawodowej w technikum wpisuje się na świadectwie promocyjnym lub ukończenia szkoły? Czy tą ocenę wlicza się do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na który semestr liceum ogólnokształcącego dla dorosłych mogę przyjąć ucznia, który otrzymał promocję do klasy trzeciej w technikum dziennym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym punkcie przedszkolnym musi działać rada pedagogiczna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce przyznano w szkole godziny rewalidacji u ucznia z upośledzeniem głębokim.Dzięki tym godzinom uzyskała cały etat. W trakcie wakacji matka ucznia przed komisją z Poradni PP oświadczyła, że już nie chce mieć dla syna takich zajęć. Jak teraz postąpić z nauczycielką? Czy dyrektor ma prawo ograniczyć jej etat na nowy rok szkolny? Nie przewidział tego, planując nowy rok szkolny. Co robić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe