Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym realizowane są zajęcia logopedyczne i psychologiczne czy powinny być realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, czy też w ramach rewalidacji? Zajęcia realizowane są tylko dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
W ramach realizacji indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego dla dzieci niepełnosprawnych są prowadzone zarówno zajęcia rewalidacyjne, jak i z pomocy psychologiczno – pedagogicznej - § 6 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. W sytuacji, gdy dla dzieci są prowadzone np. zajęcia psychologiczne lub logopedyczne niezwiązane z niepełnosprawnością, są one zajęciami realizowanymi tylko w ramach tej pomocy - § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel zatrudniony na niepełny etat np. 4/18 powinien być obecny na wszystkich radach pedagogicznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznych dotyczących placówki, którą kieruje. Udostępnienie informacji publicznej, np. danych dotyczących pracowników szkoły, powinno odbywać się zgodnie z zasadami wskazanymi w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Jaką procedurę wdrożyć w sytuacji, gdy szkoła nie ma możliwości technicznych, aby udostępnić informację publiczną w żądanej formie oraz jakie konsekwencje grożą za odmówienie zainteresowanemu udostępnienia żądanych informacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy liczyć godzinę lekcyjną nauczycielowi języka angielskiego w przedszkolu: 45 minut, czy 60 minut? Etat ma on w szkole podstawowej - 18 godzin, a w przedszkolu realizuje nadgodziny.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji oświatowej udzielanej dla przedszkola niepublicznego z Urzędu Gminy można sfinansować modernizację parkingu przy budynku przedszkola? Jest to parking położony na terenie należącym do przedszkola, chodzi o jego przeniesienie w inne miejsce również w obrębie terenu należącego do przedszkola i udoskonalenie. Wiąże się to z zakupem krawężników, kostki brukowej itp., wcześniej był to tylko teren utwardzony.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W ogólnodostępnej szkole podstawowej w związku ze wzrostem uczniów w danej klasie, na rok szkolny 2022/2023 zakupiono 20 kompletów podręczników dla uczniów klasy czwartej. Zgodnie z harmonogramem na rok szkolny 2023/2024 udziela się dotacji dla wszystkich uczniów klasy czwartej. Co w takim razie powinniśmy zrobić z podręcznikami zakupionymi poza harmonogramem rok wcześniej? Czy na 2023/2024 szkoła może zamówić podręczniki dla wszystkich uczniów z klasy czwartej, nie biorąc pod uwagę tych zakupionych w poprzednim roku? Drugie pytanie również dotyczy dotacji podręcznikowej . W ogólnodostępnej szkole podstawowej do poszczególnych klas uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy jeśli ci uczniowie korzystają ze standardowych podręczników to mimo wszystko można wnioskować o dotację dla nich na załączniku 2 (orzeczenia)? Szkoła w przypadku tych uczniów chciałaby zawnioskować o dotację ze zwiększonym wskaźnikiem, z przyznanych środków zakupić komplety podręczników standardowych, a z pozostałych środków dodatkowo publikacje uzupełniające/dostosowane. Czy taka sytuacja jest możliwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe