Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako dyrektor szkoły jestem zobowiązana do wprowadzenia efektywnie funkcjonującego systemu kontroli zarządczej. W jaki sposób skonstruować taki skuteczny system kontroli zarządczej?
Aby kontrola zarządcza odniosła zamierzony skutek, należy przede wszystkim przestrzegać zasad i procedur zapisanych w regulaminach i instrukcjach funkcjonujących w szkole. Wówczas możliwe będzie osiągnięcie końcowego efektu prowadzonej kontroli zarządczej, którym jest minimalizacja, a w sytuacji idealnej - całkowita eliminacja występowania ryzyk.
Pięć standardów kontroli zarządczej
Konstruując system kontroli zarządczej, dyrektor może opierać się o standardy kontroli, i stworzyć ją z uwzględnieniem pięciu grup kontroli, czyli:
• środowiska wewnętrznego,
• celów i zarządzania ryzykiem,
• mechanizmów kontroli,
• informacji i komunikacji,
• monitorowania i oceny.
Identyfikacja i analiza ryzyka
Elementem kontroli zarządczej jest identyfikacja i analiza ryzyk, czyli wskazanie obszarów, które występują lub mogą się pojawić w szkole, a których nieprawidłowe funkcjonowanie może spowodować ujemne skutki dla działalności szkoły. W każdej szkole jednak sytuacja może być inna, inne będą ryzyka i inne mogą być przyczyny ich występowania.
Na co zwrócić szczególną uwagę
Obszary, na które należy zwrócić szczególną uwagę to między innymi: obieg dokumentów, sposób kontroli finansowej i zatwierdzanie dokumentów finansowych, ewidencja operacji gospodarczych, ewidencja majątku szkoły, komunikacja i podejmowanie bieżących decyzji koniecznych do prawidłowego funkcjonowania szkoły, a także realizacja planu finansowego szkoły oraz rzetelność sprawozdań finansowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie mi możliwości na przyjęcie ucznia niepełnosprawnego intelektualnie ale pełnoletniego do pierwszej klasy Branżowej Szkoły pierwszego stopnia. Czy jest możliwość w Zespole Szkół Specjalnych skupiającego w sobie szkołę specjalną podstawową, wyglądające gimnazjum oraz Branżowaą Szkołę pierwszego stopnia i Szkołę Przysposabiajacaą do Pracy utworzyć szkołę dla dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice mogą obserwować lekcję?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie Czy w opisanej przeze mnie sytuacji powinno się stosować przepisy ustawy PZP? W maju 2015 roku jednostka zorganizowała wycieczkę krajową. Koszt wycieczki to kwota 40.000,00 z czego 8.160,00 to koszt poniesiony przez uczestników wpłacony ma rachunek ZFŚS. W m-cu następnym zorganizowany został spływ kajakowy. Koszt tej wyprawy to kwota 4.270,00 z czego 1.513,00 to koszt poniesiony przez uczestników wpłacony na rachunek ZFŚS. W m-cu czerwcu komisja ZFŚS zaproponowała Dyrekcji zorganizowanie w roku 2016 wycieczki zagranicznej. W sierpniu 2015 zostały wysłane zapytania o cenę do trzech biur podróży. Z najlepszym z wykonawców podpisaliśmy w w-cu październiku 2015 umowę. W listopadzie zgodnie z umową dokonaliśmy przedpłaty w wysokości 25.327,00 czego 8.600,00 to wpłaty uczestników na rachunek ZFŚS. Kolejną ratę w wysokości 67.123,00 zapłacono wykonawcy w roku 2016 z czego 17.759,00 to wpłaty uczestników wycieczki na rachunek ZFŚS. W sumie koszt wycieczki zagranicznej to kwota 92.450,00 z czego 26.359,00 to koszt poniesiony przez pracowników wpłacony na rachunek ZFŚS. Nazwa 2015 2016 Wycieczka krajowa 40.000,00 Wpłata uczestników- wycieczka krajowa 8.160,00 Spływ kajakowy 4.270,99 Wpłata uczestników-spływ 1.513,00 Wycieczka zagraniczna-przedpłata 25.327,00 67.123,00 Wpłata uczestników-wycieczka zagraniczna 8.600,00 17.759,00 Koszt poniesiony przez jednostkę 51.324,99 49.364,00
- Córka dyrektora szkoły przystępuje do postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.W szkole nie ma zastępcy dyrektora szkoły. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem, żeby wszystko przebiegło zgodnie z prawem.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczny punkt przedszkolny, jakie są zasady przekształcenia go w niepubliczne przedszkole? Chodzi o możliwość przyjęcia więcej niż 25 - ro dzieci.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe