Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę niepubliczny punkt przedszkolny, jakie są zasady przekształcenia go w niepubliczne przedszkole? Chodzi o możliwość przyjęcia więcej niż 25 - ro dzieci.
Przekształcenie niepublicznego punktu przedszkolnego w niepubliczne przedszkole reguluje art. 89a § 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Jeśli chodzi o formalności, konieczne jest dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę właściwą ze względu na miejsce prowadzenia punktu w trybie określonym w art. 82 ust. 5 u.s.o. W zgłoszeniu zmiany należy m.in. wskazać określenie typu placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania jako przedszkola, miejsce prowadzenia przedszkola oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami. Do zgłoszenia do ewidencji dołącza się opracowany wcześniej statut przedszkola. Na potwierdzenie spełniania warunków BHP można załączyć posiadane opinie straży pożarnej, SANEPiD-u lub innych służb lub złożyć oświadczenie o spełnianiu tych warunków, choć bez nich gmina nie powinna odmówić dokonania wpisu zmiany w rejestrze (wyrok WSA w Gdańsku, III SA/Gd 451/13, http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/09D4DD0AAF).
W razie kontynuacji działalności placówki jako punktu przedszkolnego, można utworzyć drugą grupę w placówce. Zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080) zajęcia w punktach mogą być prowadzone w grupach liczących od 3 do 25 dzieci. Warunkiem prowadzenia punktu nie jest zatem przyjęcie w całej placówce do 25 dzieci.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownicy niepedagogiczni (sprzątaczki, woźny, kucharka, pomoce kuchenne) w czasie zawieszenia zajęć w związku z korona wirusem muszą świadczyć pracę w szkole. Czy dyrektor może częściowo zwolnić ich z tego obowiązku (mogą pracować krócej tzn. zamiast 8h to 6h)? Co znaczy, że pracownik może być w gotowości do pracy? W jaki sposób będzie obliczone jego wynagrodzenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zakres obowiązków pomocy nauczyciela. W klasie 4 SP dyrektor zatrudnia pomoc nauczyciela ze względu na ucznia ze zdiagnozowanym autyzmem dziecięcym. Proszę o pomoc w przygotowaniu zakresu obowiązków dla tej osoby. Chęć pracy na w/w stanowisku wyraził nauczycie logopeda zatrudniony w tej szkole na 3/22.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic można oddać dziecko pod opiekę innej osobie, potwierdzając ten fakt u notariusza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej kwestii. Związki zawodowe działające w placówce zarzucają mi przekroczenie kompetencji. Zgodnie z procedurą kontroli zarządczej wprowadziłam w życie Kodeks etyki nauczyciela. Kodeks ten powstał dokładnie według Państwa sugestii.Przedstawiciel prawny ZNP stwierdził, że nie ma konieczności wprowadzania takiego kodeksu, gdyż zawiera on przepisy określone w innych aktach prawych takich jak np. Kodeks pracy czy Karta Nauczyciela.Z powyższego wynikła sytuacja, w której ZNP żąda usunięcia tego wewnętrznego aktu szkolnego, mimo iż większość pracowników go przyjęło. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację na temat funkcjonowania filii szkoły podstawowej, obowiązków kierownika filii, nadzoru itp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe