Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób przechowywać załączniki do protokołów rady pedagogicznej, w przypadku kiedy zebrania rady są protokołowane komputerowo?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy rady pedagogicznej i dokumentowania jej działalności. Jeśli w szkole lub w placówce oświatowej przyjęto elektroniczny sposób dokumentowania pracy rady pedagogicznej, w taki sam sposób dokumentuje i przechowuje się załączniki. Każdy załącznik powinien być umieszczony pod protokołem, chyba, że regulamin rady pedagogicznej przewiduje inaczej. Szczegóły działalności rady pedagogicznej powinien ustalać regulamin opracowany na podstawie zapisów ustawy, oznacza to, że szkoła może przyjąć własne rozwiązania w tym zakresie, nie mogą one być sprzeczne z przepisami prawa. W regulaminie ustala się sposób archiwizowania dokumentacji, dotyczy on również załączników. Powinny być również zapisy mówiące o tym, czy i w jakim terminie dokumentacja jest drukowana i podpisywana.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 15. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
bardzo proszę o zamieszczenie wzoru zarządzenia dyrektora małej szkoły wprowadzającego kontrolę zarządczą w szkole.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin karcianych można odliczyć jeśli nauczyciel przebywał na "zielonej szkole" od wtorku do piątku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką zapewniającą opiekę uczniom poza miejscem stałego zamieszkania. Podczas postępowania kwalifikacyjnego na SND przewodnicząca komisji zakwestionowała moje osiągnięcia na poziomie lokalnym, gdyż kurator uwzględnia tylko osiągnięcia na poziomie krajowym i międzynarodowym. Ponadto nie uwzględniono również nagród dyrektora, które otrzymywałam, ponieważ kurator bierze pod uwagę tylko nagrody Prezydenta, Kuratora i Ministra. Z czego to wynika?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W regulaminie ZFŚS w szkole jest zapis mówiący, że do Komisji powołuje się 3 przedstawicieli z nauczycieli, po 1 przedstawicielu administracji i obsługi oraz przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w szkole. W grudniu kończy się 4 letnia kadencja i w okresie kadencji komisja poszerzyła się z 2 związkowców do 6 (każdy związek jest oddzielny z siedzibą po całej Polsce - czyli odrębne związki). Komisja liczy obecnie 11 osób, choć czynnych tj. działających tak naprawdę 7.Czy w komisji oprócz związkowców ponadto powinni być dalej przedstawiciele nauczycieli, administracji, obsługi? Dodam, że związkowcy to nauczyciele, a uważam, że obecna komisja jest za duża. Dodatkowo informuję, że w szkole pracuje razem z obsługą i administracją 123 osób.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do I klasy szkoły podstawowej została przyjęta uczennica z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej do godziny 16. Jakie warunki należy zapewnić w/w dziecku? Ile osób może być w grupie? Czy osoba prowadząca zajęcia musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej? Czy musi to być nauczyciel wspomagający/wspierający nauczyciela w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe