Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób można uchylić stary statut i uchwalić nowy w związku z tym, że chcemy zmienić budowę paragrafów na rozdziały i będzie ich inna ilość. Jak powinna brzmieć uchwała?
Do kompetencji rady pedagogicznej należy przygotowanie projektu statutu szkoły albo jego zmian oraz przedstawienie tego projektu do uchwalenia radzie szkoły. Przepisy ustawy nie precyzują szczegółowego trybu. Należy jednak przyjąć, że podobnie jak w przypadku nadania pierwszego statutu szkoły, informacja o zmianach w statucie lub uchwaleniu przez radę szkoły nowego statutu szkoły powinna zostać przekazana zarówno kuratorowi oświaty, jak też organowi prowadzącemu szkołę. Nadzorowi pedagogicznemu, sprawowanemu przez kuratora oświaty, podlega m. in. przestrzeganie statutu szkoły. Jeżeli statut szkoły lub niektóre jego postanowienia są sprzeczne z prawem, kurator oświaty może uchylić statut lub niektóre jego postanowienia. Wydaje w tej sprawie decyzję, od której przysługuje organowi, który nadał lub uchwalił statut, odwołanie do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Oznacza to, że uchylanie statutu nie jest kompetencją żadnego z organów szkoły.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 33, 42, 60.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń złożył podanie o egzamin komisyjny gdyż uważa, że nie zostały dopełnione procedury prawidłowego wystawienia oceny. Jeżeli jako dyrektor przyznam rację i w ciągu 5 dni zostanie przeprowadzony egzamin, a Rada Pedagogiczna, klasyfikacyjna jest przed egzaminem, czy Rada ta może podjąć uchwałę o klasyfikacji? Jeżeli tak to czy po egzaminie należy zwołać kolejną radę i przeprowadzić klasyfikację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Regulamin Rady Pedagogicznej wprowadza się zarządzeniem dyrektora czy uchwałą Rady Pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Na czym polega różnica miedzy tekstem jednolitym statutu, a tekstem ujednoliconym statutu? Kto uchwala powyższe statuty? Jakie zmiany należy wprowadzić w statucie obowiązującym od 1 września 2017?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W statucie mamy następujące zapisy dotyczące warunków i trybu uzyskiwania oceny rocznej zajęć dydaktycznych wyższej od przewidywanej:
1) uczeń lub jego rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywania roczna ocena klasyfikacyjna po spełnieniu następujących warunków: a) frekwencja na zajęciach nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby), b) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności, c) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela form sprawdzianów, d) uzyskanie przynajmniej z połowy sprawdzianów i prac pisemnych oceny równej lub wyższej tej, o którą się ubiega, e) skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy ocen bieżących; 2) z prośbą o ustalenie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna uczeń lub jego rodzice zwraca się na piśmie bezpośrednio do nauczyciela danego przedmiotu, lub zajęć dodatkowych w terminie 3 dni roboczych, od dnia otrzymania pisemnej informacji o przewidywanej rocznej ocenie; 3) sprawdzian wiadomości i umiejętności przeprowadza nauczyciel w formie pisemnej, z wyjątkiem zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki i wychowania fizycznego. Pracę pisemną ocenia nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, a ustaloną ocenę potwierdza drugi nauczyciel tego samego lub pokrewnego przedmiotu, sprawdzian przeprowadza się nie później niż 3 dni przed posiedzeniem Rady w sprawie klasyfikacji i promocji; 4) sprawdzenie wiadomości i umiejętności z zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i wychowania fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych; 5) o zmianie lub pozostawieniu rocznej przewidywanej oceny nauczyciel informuje pisemnie ucznia i jego rodziców; 6) ustalona przez nauczyciela w ten sposób ocena jest ostateczna w tym trybie postępowania. Czy możemy dodać jeszcze taki zapis "Nauczyciel, z własnej inicjatywy, z pominięciem powyższych procedur może uczniowi podwyższyć ocenę o jeden stopień"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Regulaminie dyżurów winien być zapis dotyczący sposobu przydziału dyżurów dla n-la za otrzymane zastępstwo(nieobecność n-la)lub przesunięcie lekcji? Podstawa prawna
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe