Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W II semestrze roku szkolnego uczeń przeniósł się z klasy kelnerskiej do ZSZ kucharskiej. Czy musi nadrobić materiał nauczania i mieć oceny za I semestr z przedmiotów których nie miał w poprzedniej klasie. Czy wystarczą oceny które uzyska w II semestrze?
Obowiązujące od 16 stycznia 2015 r. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły (DZ. U. z 2015 r., poz. 24) stanowi w § 2 ust.1 pkt 4, że uczeń przechodzący z klasy I technikum może być przyjęty do klasy I zasadniczej szkoły zawodowej. Jednocześnie przy zmianie typu szkoły, zgodnie z przepisem § 3 ww. rozporządzenia, różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. Z powyższego wynika, że uczeń „musi nadrobić materiał nauczania”, ale warunki uzupełnienia różnic programowych określają nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego powinien zawierać statut szkoły, zgodnie z przepisem § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami). Jednakże należy zwrócić uwagę, że klasyfikacja za semestr I roku szkolnego została już dokonana i rada pedagogiczna podjęła uchwałę w tej sprawie. Nie ma więc podstaw do wystawiania uczniowi w II semestrze roku szkolnego oceny za I semestr.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy branżowa szkoła I stopnia, która ma uczniów tylko o statusie młodocianego pracownika wystawia także skierowania do medycyny pracy na etapie rekrutacji? Czy leży to tylko i wyłącznie po stronie pracodawcy gdzie młodociany pracownik będzie miał praktyczną naukę zawodu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wnioski z planu nadzoru przedstawia się organowi prowadzącemu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny punkt przedszkolny musi prowadzić monitorowanie realizacji podstawy programowej? Jeśli tak, to w jakiej formie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy regulamin wskaźników oceny pracy nauczyciela - czy to prawda, że związki zawodowe mają 30 dni na opiniowanie tego regulaminu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru arkusza kontroli realizacji godzin karcianych w rozliczeniu półrocznym.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe