Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W grupie 6 latków mam dwoje dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z zaleceniem zatrudnienia nauczyciela wspomagającego. Czy mogę zatrudnić 1 nauczyciela wspomagającego? Czy można mu rozszerzyć etat, przydzielając nadgodziny stałe np. 5 godz.? Czy jest podstawa prawna ile dzieci może podlegać pod 1 nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Nauczyciele wspomagający:
1) prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizują zintegrowane działania i zajęcia określone w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, zwanym dalej "programem";
2) prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
3) uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
4) udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
5) prowadzą zajęcia.
W przypadku szkoły jej dyrektor, uwzględniając indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wyznacza zajęcia edukacyjne oraz zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, realizowane wspólnie z innymi nauczycielami przez nauczycieli wspomagających lub w których ci nauczyciele uczestniczą. Wobec powyższego w opisanej w pytaniu sytuacji może być zatrudniony jeden nauczyciel wspomagający, o ile posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego uczniów z określonymi niepełnosprawnościami, a także jeżeli wyznaczone przez dyrektora zajęcia edukacyjne oraz zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie dla każdego z niepełnosprawnych uczniów, będą się odbywały w innym czasie (nauczyciel ten nie może bowiem realizować zajęć oraz zintegrowanych działań dla dwóch uczniów w tym samym czasie).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka z rozrusznikiem serca ze względu na stan zdrowia chce od 1.09.2019r pracować na pół etatu. Mam dla niej godziny zgodnie z kwalifikacjami w szkole i przedszkolu (jesteśmy zespołem szkolno - przedszkolnym). Nauczycielka ma 54 lata, chce być aktywna zawodowo, ale nie na pełny etat.
Jak zgodnie z prawem rozwiązać ten problem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam swoje pytanie. Jestem dyrektorem przedszkola, w którym zatrudniam na umowę o pracę w niepełnym wymiarze nauczycieli zajęć dodatkowych. Jaki będzie wymiar urlopu dla nauczyciela zatrudnionego na:
2/25 etatu
3/25 etatu
3/50 etatu
Bardzo proszę o odpowiedź, gdyż informacje, które znajduję w internecie są bardzo niejasne.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie!
Nauczyciel zatrudniony jest na zastępstwo do 18.03.2013r. Od 19.03.2013r. wraca nauczyciel po urlopie macierzyńskim w związku z tym następuje zmiana wysokości wynagrodzenia nauczyciela na zastępstwie /z 7/18 na 4/18/. Moje pytanie jest następujące, czy zmiana wysokości wynagrodzenia następuje od 19.03.2013r. czy od pierwszego dnia najbliższego miesiąca kalendarzowego?
Dziękuję za szybką odpowiedź
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolenie z zakresu pierwszej pomocy w przedszkolu dla wszystkich pracowników powinno odbyć się w godzinach pracy? Czy jeśli odbywa się poza godzinami pracy, to należy wypłacić wynagrodzenie za godziny nadliczbowe? Czy szkolenie z pierwszej pomocy jest zaliczane do szkoleń z zakresu BHP?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje dotyczącą przeznaczenia godzin z art. 42 u.2 p2. KN (inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;). Jakie godziny może prowadzić nauczyciel w roku szkolnym 2017/2018? Czy mogą to być: koła zainteresowań, zdw, opieka na wycieczce, przygotowania do konkursów, itp.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe