Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W grudniu jeden z nauczycieli odszedł z pracy, czy powinnam zmienić arkusz organizacyjny i czy aneks do arkusza powinien być przedstawiony na radzie pedagogicznej? Ja jako dyrektor mam zniżkę godzin do 8, ile nadgodzin mogę mieć w świetle przepisów?
W przypadku wszelkich zmian w zatrudnieniu w trakcie roku szkolnego, należy sporządzać aneksy do projektu organizacyjnego. Zmiany tego typu często pociągają za sobą zarówno zmianę kosztów (np. w miejsce nauczyciela kontraktowego zostaje zatrudniony nauczyciel dyplomowany lub odwrotnie), jak i zmianę przydziału czynności (np. zastępstwa za nauczycieli przebywających na długotrwałych zwolnieniach czy urlopach). Tak też będzie w opisanym w pytaniu przypadku - skoro nauczyciel odszedł z pracy, jego godziny trzeba rozdysponować pośród zatrudnionych nauczycieli lub zatrudnić nowego nauczyciela. Ze zmianami tymi należy zapoznać radę pedagogiczną.
Dyrektorowi szkoły organ prowadzący obniża tygodniowe pensum lub zwalnia całkowicie z obowiązku prowadzenia zajęć, zgodnie z obowiązującą w danym OP uchwałą. Mimo obniżenia obowiązkowego pensum, dyrektor może mieć godziny ponadwymiarowe (art. 42a ust. 3 Karty Nauczyciela).
Ogólne zasady przydzielania godzin ponadwymiarowych reguluje art. 35 Karty Nauczyciela.
Zgodnie z nim, nauczycielowi można przydzielić godziny ponadwymiarowe maksymalnie w wymiarze 1/2 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin. Skoro pensum dydaktyczne dyrektora to 8 godzin tygodniowo, to maksymalna liczba godzin ponadwymiarowych wynosić będzie 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z podjętą uchwałą Rady Miejskiej z dniem 31.08.2015r. nasza szkoła zostanie zlikwidowana. Już teraz pojawiają się w związku z tym pytania i tak: Wszyscy pracownicy A+O zatrudnieni mają prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego. Czy w związku z powiadomieniem o likwidacji należy obniżyć proporcjonalnie wymiar urlopu (uznać zatrudnienie do 31.08.2015r.) czy też nie ma przeszkody udzielenia pełnego-26 dniowego urlopu - część z osób (kobiety) ma 55 lat życia i 35 lat pracy więc skorzysta z możliwości przejścia na świadczenie przedemerytalne, pozostali mają prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien zachować się pracodawca w sytuacji, gdy pracownik (nauczyciel bibliotekarz) z urazem ręki (zwichnięcie/złamanie) przychodzi do pracy po kilkudniowym zwolnieniu lekarskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zwrócić się do biskupa diecezjalnego o cofnięcie skierowania do nauczania religii dla katechety na podstawie negatywnej oceny pracy po wizytacji diecezjalnej?
- Ostatnio zadałam pytanie dotyczące zwolnienia pracownicy w ciąży z pracy na czas wykonania badań lekarskich związanych z ciążą. W jaki sposób powinna taka osoba udowodnić, że tam była?, czy wystarczy ustna informacja do dyrektora ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić matematyka w szkole podstawowej. Chciałbym potwierdzić jego kwalifikacje. Pani posiada dyplom ukończenia Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 1.07.1994 roku na wydziale matematyki i informatyki. Na dyplomie jest informacja, że odbyła studia magisterskie na kierunku matematyka w zakresie metody numeryczne i programowanie oraz, że posiada magistra. Dodatkowo ma zaświadczenie, że posiada kwalifikacje pedagogiczne do pracy jako nauczyciel. Moje wątpliwości dotyczą specjalności. Czy z takim wykształceniem mogę zatrudnić ją jako matematyka? Wydaje mi się, że mogę, jednak chciałbym uniknąć błędu związanego z jej awansem bo Pani zaczęłaby prace jako stażystka.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe