Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica klasy VIII SP jest nieklasyfikowana na I semestr ze wszystkich przedmiotów. Czy należy organizować egzaminy klasyfikacyjne, a jeżeli tak, to w jakich terminach?
Odpowiedź jest uzależniona od przyczyny nieklasyfikowania. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny, a uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny tylko za zgodą rady pedagogicznej. Ponadto uczeń nie ma obowiązku przystąpienia do egzaminu – art. 44i ust. 2 i 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1327. Jeśli rodzic lub pełnoletni uczeń złoży wniosek w sprawie egzaminu klasyfikacyjnego, to z uwagi na trwające ograniczenie funkcjonowania szkół warunki i sposób organizacji tego egzaminu określa dyrektor danej szkoły na podstawie § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). Egzamin przeprowadza się w terminie uzgodnionym z uczniem i jego rodzicami, nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, ponieważ uczeń szkoły dla dzieci i młodzieży nieklasyfikowany na I półrocze kontynuuje naukę w II półroczu (art. 44l ust. 2 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dodatkowe dni wolne od zajęć edukacyjnych dotyczą także oddziałów przedszkolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co to znaczy, że uczeń może być skreślony z listy uczniów danej szkoły? Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o skreśleniu ucznia, a jeżeli tak, to w jakich przypadkach? Jeśli uczeń po osiągnięciu pełnoletności wnioskuje o rezygnacji z dalszej nauki, czy rada pedagogiczna skreśla go z listy uczniów czy obowiązują inne procedury?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Art. 22a sys. oświaty – „Dopuszczenie do użytku programu wychowania lub nauczania” – ust. 8 mówi o tym, że „nie stosuje się ust. 1–7 do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 zadania systemu oświaty pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe”. Czy sformułowanie „do indywidualnych programów” odnosi się indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych? Jeśli tak, to czy dla wychowanków ORW nie trzeba pisać programów wychowania i nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu 2022 r. zgłosiliśmy do starostwa powiatowego chęć utworzenia szkoły ponadpodstawowej – liceum mistrzostwa sportowego z dniem 1 września 2023 r. 20 grudnia 2022 r. dostaliśmy zgodę na otwarcie szkoły od kuratorium oświaty (z dniem 1 września 2023 r.), 28 grudnia 2022 r. zgoda została zarejestrowania w SIO. Z ust urzędnika powiatowego usłyszeliśmy, że możemy nie dostać zwrotu subwencji za 4 miesiące funkcjonowania szkoły (wrzesień – grudzień 2023 r.) w 2023 roku. Jednocześnie poinformowano nas, że pod znakiem zapytania stoi zwrot subwencji za 2023 r. w pierwszym kwartale 2024 r. Bardzo proszę o wyjaśnienie czy należy nam się subwencja za działalność szkoły (4 miesiące roku 2023)? Jakie szczegółowe przepisy to regulują, gdyż powiat jako organ prowadzący zwodzi nas z odpowiedzią popartą prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe