Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są podstawy prawne statutu i jakie zmiany powinny być wprowadzone do statutu gimnazjum na dzień dzisiejszy?
Podstawy prawne stautu gimnazjum: art. 60 ust. 1 ustawy o systemie oświaty oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.
W chwili obecnej planowana jest zmiana Rozporządzenia, które zgodnie z programem prac legislacyjnych MEN ma zostać wydane w II półroczu 2011 roku.
Zmiany w statucie gimnazjum dotyczą:
1. zakresu danych tworzących nazwę szkoły,
2. trybu przyjmowania uczniów do oddziału międzynarodowego, jeżeli taki oddział został utworzony,
3. zakresu opracowywania arkusza organizacji szkoły,
4. obowiązku indywidualizacji pracy z uczniem, zarówno podczas obowiązkowych jak i dodatkowych zajęciach edukacyjnych w celu zapewnienia mu wsparcia i zindywidualizowanej pomocy, w zależności od rozpoznania dokonanego na poziomie szkoły,
5. kompetencji organów szkoły, a także rady szkoły, jeżeli została utworzona,
6. informacji z zakresu zadań nauczycieli oraz innych pracowników gimnazjum, związanych z obowiązkową realizacją przez uczniów gimnazjum projektu edukacyjnego,
7. zasad tworzenia stanowisk wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo prosimy o zajęcie stanowiska w sprawie wypłaty "zasiłku na zagospodarowanie"
Nauczycielka podjęła pracę w pełnym wymiarze 01.09.2008r. na stanowisku nauczycielki ( w szkole podstawowej) języka angielskiego z tytułem licencjata w zakresie filologii angielskiej. W tym czasie rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. 30.06.2009r. uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego. 26.06.2009r. uzyskała tytuł magistra z zakresu filologii angielskiej i od 01.09.2009r. została przyjęta do pracy na stanowisku nauczycielki języka angielskiego w wymiarze 16/18 etatu w naszej szkole ( gimnazjum). 25.06.2010r. wystąpiła z wnioskiem o wypłacenie zasiłku na zagospodarowanie. Nadmieniam, że obecnie pracuje w pełnym wymiarze czasu jako nauczycielka języka angielskiego. Po szkole średniej- od 10.02.2003r. do 09.08.2003r. odbywała staż absolwencki na stanowisku: referent administracyjno- biurowy- skierowana przez Urząd Pracy na co otrzymała "zaświadczenie o odbyciu stażu". W lipcu 2004r. ( przez 18 dni) była zatrudniona na czas nieokreślony w wymiarze 1/5 etatu. Z tego zatrudnienia posiada świadectwo pracy. Studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych rozpoczęła 01.10.2003r.
Mamy pytanie, czy tej osobie należy wypłacić zasiłek na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi czas pracy dyrektora szkoły? Czy zasadne jest pismo burmistrza, w którym przypomina, ze "czas pracy dyrektora wynosi 40 godzin tygodniowo, czyli 8 godzin dziennie". Nadmieniam, że w szkole nie dostatecznych warunków pracy bo nie ma łącza internetowego i część pracy musi wykonać w domu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w niewielkiej niepublicznej szkole (liceum ogólnokształcące). W klasie pierwszej (nowa podstawa programowa) będzie 6 osób.Niestety jedna z tych osób nie ma wpisu na świadectwie, na jakim poziomie realizowany był język niemiecki, jedna osoba była zwolniona z nauki tego języka (dysleksja głęboka), a 3 osoby realizowały język niemiecki na poziomie III0, a niestety tylko jedna na poziomie III1. Czy istnieje możliwość utworzenia jednej grupy językowej dla tych osób? Ewentualnie czy osoba z poziomu III1 może uczestniczyć w zajęciach z klasą drugą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie dodatków motywacyjnych. Czy organ prowadzący może zmienić regulamin dodatków w sytuacji gdy np.: dwa związki mają inną opinię niż dwa pozostałe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o procedurę połączenia dwóch bibliotek w jedną w szkołach ponadgimnazjalnych znajdujących się w jednym budynku. Jedna biblioteka należy do liceum ogólnokształcącego, a z drugiej korzystają uczniowie zespołu szkół (technikum, liceum ogólnokształcące, zawodówka). Obie wymienione szkoły znajdują się w jednym budynku i podlegają pod jeden organ prowadzący, ale są odrębnymi szkołami ze swoją administracją oraz kadrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe