Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica jest w trzeciej klasie gimnazjum, ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Rodzice zwrócili się z zapytaniem, czy można wydłużyć jej naukę, tak aby klasę trzecią realizowała przez dwa lata. Wcześniej szkoła nie dokonywała wydłużenia.
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno--pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa wyżej, podejmuje się nie później niż: 1) w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako dyrektor już na koniec czerwca przedstawiłam sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego i wyciągnęłam wnioski do dalszej pracy. Kiedy mam podjąć uchwałę w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego? Czy rekomendacje wynikające z realizacji panu nadzoru są jednocześnie sposobem ustalenia wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Jak hospitować (obserwować) zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze indywidualne w domu dziecka, prowadzone przez nauczyciela?
Dziecko jest leżące (6 lat) po porażeniu mózgowym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że przy zakładaniu księgi arkuszy nie należy ukończenia lub opuszczenia szkoły utożsamiać z konkretnym rocznikiem to czy dobrze interpretujemy, że w roku szkolnym 2016/2017 w księdze arkuszy zamieszczamy wszystkich uczniów, którzy w tym roku szkolnym opuścili i ukończyli szkołę bez względu na oddział tj. jeżeli chodzi o gimnazjum to bierzemy pod uwagę wszystkie oddziały gimnazjalne 1,2,3 pomimo, że III klasa ukończyła szkołę to również weryfikujemy czy w I i II klasie Gimnazjum ktoś nie opuścił szkoły w danym roku szkolnym? Czy tylko bierzemy pod uwagę III klasę gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy arkuszy ocen dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Uczniowie mają założone arkusze ocen przed zmianą wzorów gdzie nie ma podziału na 4 zakresy: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się itd.
Co należy w takiej sytuacji zrobić? Czy można zmienić kolejną stronę arkusza z nowego wzoru, czy uzupełniać na starym arkuszu (świadectwo jest wypisywane na nowych)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualne dokumenty i materiały do konkursu dyrektora szkoły oraz oceny pracy dyrektora. Materiały ze strony są z 2021 r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe