Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń został przyjęty do szkoły do klasy 6 i założono mu arkusz MEN-I/44/1 w formie elektronicznej, po pierwszym półroczu został zdiagnozowany i realizuje IPET, a nie ma zapisu tej informacji na pierwszej stronie arkusza . Czy można zrobić dopisek ręcznie na arkuszu generowanym z dziennika elektronicznego?
Zgodnie z § 14 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 50) arkusze ocen uczniów albo słuchaczy wypełnia się pismem ręcznym lub w postaci elektronicznej. Arkusze ocen wypełniane w postaci elektronicznej przybierają postać papierowego wydruku dokumentu utworzonego i wypełnionego pierwotnie w postaci elektronicznej.
Zgodnie z § 32 ust. 1 rozporządzenia MEiN z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, w arkuszu ocen ucznia z
niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizującego w danym roku
szkolnym program nauczania dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o tym
orzeczeniu, wpisuje się nazwę poradni, która wydała to orzeczenie.
Skoro taka informacja nie znalazła się w arkuszu wcześniej, należy ją dopisać ręcznie na wydruku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Klasy gimnazjalne są włączone do szkoły podstawowej. Jaka pieczątka okrągła ma być na świadectwach absolwentów i drugoklasistów gimnazjum i jaka nazwa szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń gimnazjum miał w pierwszym półroczu wystawioną ocenę z wychowania fizycznego (5), a w drugim półroczu był zwolniony z wychowania fizycznego, to na świadectwie przepisujemy ocenę z pierwszego półrocza czy piszemy zwolniony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami obowiązuje tzw. stara i nowa podstawa programowa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe