Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w klasie III gimnazjum rozpoczął naukę języka kaszubskiego. Wcześniej nie uczęszczał na w/w zajęcia. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum powinna być ocena z języka kaszubskiego?
Wg mojej opinii należy uczniowi uwzględnić ocenę z języka, o którym mowa w pytaniu na świadectwie ukończenia gimnazjum. Zaliczenie języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej i języka regionalnego do obowiązkowych zajęć edukacyjnych ucznia powoduje, że ocena z tego przedmiotu ma wpływ na promocję ucznia i ukończenie szkoły.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 13; 2. Tekst jednolity [w:] Dz. U. z 2014 r., poz. 263. wraz z obwieszczeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy woźna może odbierać dziecko sześcioletnie i czteroletnie z autobusu szkolnego i doprowadzać ich na świetlicę szkolną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole ma prawo mieć w swojej procedurze wymóg wpuszczania na teren przedszkola wyłącznie rodziców z osłoną ust i nosa? Czy mamy prawo odmówić wstępu rodzicowi, który odmawia nałożenia takiej osłony (np. tłumacząc się astmą)? Czy mam prawo jako organ prowadzący wymówić umowę o opiekę rodzicowi, który odmawia stosowania się do naszych procedur? Co, jeśli sytuacja dotyczy rodzica 6-latka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania do szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy tworząc procedurę bezpieczeństwa związaną z nowym reżimem sanitarnym COVID-19 mogę w niej zawrzeć wymóg mierzenia temperatury rodzicowi/opiekunowi przyprowadzającemu dziecko do przedszkola? Jeśli tak, to czy wymagać od rodziców podpisania osobnej zgody na mierzenie temperatury? Czy mogę nie przyjmować do przedszkola dzieci, których rodzice nie podpiszą takiej zgody? Proszę też o informację czy wymagać od rodziców podpisania zgody na pomiar temperatury u dziecka. Robiłyśmy to zawsze w razie potrzeby bez uzyskiwania żadnych zgód ale - kuriozalnie - obecne wytyczne GIS sugerują uzyskanie takiej zgody.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały dla Rady Rodziców wprowadzajęcej nowy Regulamiun działania Rady Rodziców
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe