Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń słabowidzący otrzymał orzeczenie z PPP o kształceniu specjalnym na cały cykl nauki w gimnazjum w klasie ogólnodostępnej. Gdzie szukać przepisów regulujących jego sytuację? Czy oprócz 2 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjnych oraz specjalnych dla niego programów nauczania szkoła powinna jeszcze zapewnić takiemu uczniowi jeszcze inne warunki np. specjalne oświetlenie na zajęciach?
Uczeń niepełnosprawny powinien mieć dostęp do wszystkich rodzajów wsparcia, zalecanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenie oprócz niepełnosprawności dziecka, określa również jego warunki funkcjonowania w roli ucznia. Orzeczenie zaleca formy i metody pracy z uczniem umożliwiające zaspokojenie potrzeb edukacyjnych przy uwzględnieniu jego możliwości psychofizycznych.
Oznacza to, że szkoła powinna dostosować warunki i formy pomocy dla ucznia wskazane w dokumencie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób rozliczać dotację na osobę z orzeczeniem? Całość na realizację zadań z orzeczenia? Czy tę część, która przypada na każdego ucznia (np. 700 zł), na bieżące utrzymanie, a resztę na realizację zadań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy w listopadzie otrzymał decyzję ZUS o częściowej niezdolności do pracy i rentę na 2 lata. Chciałabym rozwiązać stosunek pracy z tym nauczycielem. Czy mogę go w tej chwili (styczeń) wysłać na badania kontrolne do lekarza medycyny pracy. Jeśli otrzyma orzeczenie o niezdolności to czy na podstawie art. 23 ust. 1 pkt. 3 mogę rozwiązać z nim stosunek pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno być przeprowadzone zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej w sprawie powierzenia stanowiska wicedyrektora szkoły od 1 września 2019 roku? W jaki sposób nauczyciele wyrażają swoją opinię?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zwolnić ucznia z jednej godziny wych.fizycznego na prośbę klubu sportowego do którego uczeń uczęszcza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przeniesienie. Wzory pism w sprawie przeniesienia nauczyciela z art.18 KN (między dyrektorami,organem,decyzja).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe