Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń nie ukończył liceum ogólnokształcącego, ponieważ otrzymał oceny niedostateczne z języka angielskiego i matematyki, był w klasie matematyczno-geograficznej, ma możliwość zdawania egzaminów poprawkowych, ale wolałby powtarzać klasę. Niestety w naszej szkole i w innych liceach w mieście nie ma klasy z rozszerzoną geografią. Czy uczeń mógłby trafić do klasy matematyczno-fizycznej, ale nie realizować rozszerzonej fizyki, tylko mieć uznaną rozszerzoną geografię, z której otrzymał ocenę pozytywną, a z fizyki byłby zwolniony?
Uczeń, o którym mowa w pytaniu, może powtarzać rok w klasie matematyczno-fizycznej. Nie będzie realizował rozszerzonej fizyki (nie jest to możliwe na poziomie klasy trzeciej). Ma natomiast obowiązek realizować rozszerzoną geografię. Nie ma takiej możliwości, aby „ uznać” uczniowi ocenę pozytywną z rozszerzonej geografii. Powtarzanie klasy polega na realizacji przez ucznia wszystkich przedmiotów nauczania niezależnie od tego, jakie wyniki uzyskał z tych przedmiotów w poprzednim roku szkolnym. Szkoła musi zorganizować uczniowi zajęcia podczas których będzie on realizował rozszerzoną geografię. Uczeń ma obowiązek uczęszczać na te zajęcia, być z nich oceniany i klasyfikowany.
Proponuję „namówić” ucznia na zdawanie egzaminu poprawkowego z języka angielskiego i matematyki. Warto, aby spróbował. Jeśli ich nie zda, to i tak pozostaje powtarzanie klasy, ale na zasadach jak wyżej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikowania ucznia w danej szkole, jeśli przechodzi przed samym zakończeniem I semestru ze szkoły publicznej do szkoły niepublicznej na prawach szkoły publicznej przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii? Czy dopuszczalne jest klasyfikowanie w poprzedniej szkole, jeśli przyjęcie następuje na kilka dni przed Radą Pedagogiczną w nowej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi powinien zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę nauczania dla ucznia zerówki, jeżeli opinia z poradni nie daje szczegółowych wytycznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramowym rozkładzie dnia w oddziale przedszkolnym na zajęcia dydaktyczne ma być 60 min czy można rozpisać 2 razy po 30 min?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o informację dotyczącą pisania miesięcznych planów przez nauczycielki. Każde z wydawnictw, Wydawnictwa Nowa Era, WSIP i MAC Edukacja, proponują inną formę zapisów. Chciałam ujednolicić miesięczne plany. Jak powinny wyglądać, by były czytelne i dobrze "przenosiły się" do dziennika.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kto podejmuje decyzję o zwolnieniu ucznia z upośledzeniem lekkim z nauki drugiego języka w gimnazjum. czy rodzic może nie zgodzić się na zwolnienie z nauki tego języka, bo później ma prawo wyboru języka na egzaminie końcowym?
nie otrzymałam odpowiedzi o opinii PPP. Czytałam inną ale ona mówi o orzeczeniu. Mnie interesują opinie wydane o specyficznych trudnościach w nauce. Czy wydane w 6 klasie we wrześniu 2010r na potrzeby sprawdzianu są ważne w gimnazjum. Według rozporządzenia z listopada 2010 są ważne na całe życie, ale te wydane przed rozporządzeniem też?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe