Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ramowym rozkładzie dnia w oddziale przedszkolnym na zajęcia dydaktyczne ma być 60 min czy można rozpisać 2 razy po 30 min?
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 godzina prowadzonych przez nauczyciela zajęć nauczania, wychowania i opieki w przedszkolu trwa 60 minut, zaś czas prowadzonych w przedszkolu zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci, z tym że czas prowadzonych w przedszkolu zajęć religii, zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej lub języka regionalnego i zajęć rewalidacyjnych powinien wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lat - około 15 minut; z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut. Jeśli w ramowym rozkładzie dnia zajęcia dydaktyczne mają trwać aż 60 minut i jest to zgodne z możliwościami dzieci, realizowana jest jedna godzina zajęć. Jeśli natomiast z 60 minut część wynosząca 30 minut (zgodnie z możliwościami dzieci) ma być przeznaczona na dydaktykę, a reszta na inne aktywnowści, zajęcia 2 x 30 minut obejmują 2 godziny zajęć przedszkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przegląd dokumentacji nauczyciela w zakresie realizacji godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 wykazał, że nauczyciel odnotowywał obecność na zajęciach uczniowi, który był nieobecny w szkole kilka dni. Nauczyciel nie umiał tego wytłumaczyć, stąd pojawiła się uzasadniona wątpliwość dyrektora dotycząca samego faktu realizacji tych zajęć. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły? Proszę o wykładnię prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy będą plany nadzoru na 2024/25 rok szkolny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający musi prowadzić dodatkowy dziennik. W szkole obowiązuje dziennik elektroniczny i ten nauczyciel jest dopisany do lekcji na wspomaganie. Czy musi zapisywać swoje czynności z każdej lekcji? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo dokonać wpisu do dziennika zajęć w przedszkolu na zakończenie roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe