Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasyfikowany w I półroczu nauki, w II brak podstaw klasyfikacji - nieobecności usprawiedliwione. Egzamin klasyfikacyjny na wniosek matki, za zgodą rady pedagogicznej przeprowadzany jest z programu całego roku ? Ocena z egzaminu jest oceną końcoworoczną ? Jeśli uczeń zdaje egzamin z programu II półrocza - jak uwzględnić ocenę za I półrocze na świadectwie ?
Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej, a w szkole policealnej - semestralnej, oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia odpowiednio w okresie lub semestrze, za który przeprowadzana jest klasyfikacja. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych, a w szkole policealnej - semestralnych, zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami, a w szkole policealnej - z uczniem. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w pierwszym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. W przepisach prawa nie znajdziemy szczegółów oceniania (p. statut szkoły).Jeśli zatem przepisy prawa nie stanowią inaczej, egzamin powinien obejmować ostatnie półrocze, ocenę końcową stanowi podsumowanie ocen z 1 okresu oraz z egzaminu klasyfikacyjnego. Szczegółowe zasady oceniania wewnątrzszkolnego powinny rozstrzygać zapisy statutowe.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44k; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przesyłam doprecyzowanie zadanego wcześniej pytania:
„Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Mamy obecnie WOS i biologię nauczane z elementami j. angielskiego. Chcemy wprowadzić historię nauczaną także dwujęzycznie. Jakie formalności w tej kwestii trzeba spełnić? Czy w tej sytuacji potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?”.
Chcemy wprowadzić dodatkowy przedmiot w klasie dwujęzycznej. Są biologia i WOS, chcemy wprowadzić jeszcze historię. Czy są uwarunkowania prawne, które należy w związku z tym spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową, w której jest oddział przedszkolny. 1.Do kiedy stowarzyszenie ma złożyć wniosek o zmianę wpisu do ewidencji , (przekształcenie szkoły sześcioletniej w szkołę ośmioletnią)? 2.Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku? 3.Czy należy utworzyć zespół przedszkolno-szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy na podst. art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela przysługuje nauczycielowi odprawa na podstawie ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników, w sytuacji opisanej poniżej:
- nauczyciel zatrudniony w szkole na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- w uzasadnieniu wypowiedzenia - zmiany organizacyjne np. zmniejszenie liczby oddziałów w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę uściślić czy symbol świadectwa promocyjnego dla tegorocznej klasy 6 to numer wzoru 3a, 4a czy też 7b,8b?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe