Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy VII z orzeczeniem i chorobą przewlekłą ma przydzielone zajęcia indywidualne, obecnie w wymiarze 4 godzin. Czy na wniosek rodzica i uczących nauczycieli można zwiększyć liczbę godzin? Czy są jakieś limity godzin? Czy wystarczy decyzja dyrektora?
Na podstawie art. 127 ust. 16 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) dyrektor szkoły, której uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, organizuje takie nauczanie w porozumieniu z organem prowadzącym.
Organizację indywidualnego nauczania opisuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 z późn. zm.).
Indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu.
Dyrektor szkoły ustala, w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, zakres i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania.
Dyrektor zasięga opinii rodziców ucznia w zakresie czasu prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania.
W indywidualnym nauczaniu realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania szkoły podstawowej, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej – od 10 do 12 godzin i realizuje się go w ciągu co najmniej 3 dni.
W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły mógł ustalić, na wniosek rodziców ucznia, tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż 10 godzin (w tym przypadku 4).
Na wniosek rodzica i uczących nauczycieli dyrektor, w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, może zwiększyć liczbę godzin do wysokości limitu określonego rozporządzeniem (czyli od 10 do 12 godzin).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę adoptować pomieszczenia przyszkolne tj. mieszkania służbowe na oddział przedszkolny? Proszę o przepisy prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może wystawić opinię uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej (kl. III technikum) tylko na wniosek rodzica, bez opinii szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (uczeń słabowidzący) można z subwencji dla niego przeznaczonej zakupić ksero by drukować materiały z większą czcionką? Czy w ramach zajęć rewalidacyjnych może mieć zajęcia wyrównawcze z nauczycielami ze szkoły? Czy stawkę za godzinę dla tych nauczycieli dyrektor może dowolnie ustalić (są zatrudnieni z kodeksu pracy nie z karty nauczyciela)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej jest jeden oddział przedszkolny dzieci 6-letnich. Czy zapis w statucie: "do oddziału przedszkolnego przyjmowane są dzieci 6-letnie, które podlegają rocznemu przygotowaniu przedszkolnemu" jest zgodny z prawem? Czy do klasy 0 dyrektor możne przyjmować tylko dzieci 6-letnie (mam 23 dzieci) i może odmówić przyjęcia dziecka 5-letniego (wielu rodziców pyta o taką możliwość)? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe