Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń jest na pierwsze półrocze nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzamin klasyfikacyjny dla tego ucznia. Co zrobić z takim uczniem w gimnazjum? Czy powinien chodzić na zajęcia lekcyjne w drugim półroczu? Jak postąpić w tej sytuacji?
Rozporządzenie w sprawie oceniania (...) z dnia 30.04.2007 r. (ze zm.).
Paragraf 17.ust. 1 opisuje przypadki, kiedy uczeń może nie być klasyfikowany: "jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej Z POWODU NIEOBECNOŚCI UCZNIA NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH PRZEKRACZAJĄCEJ POŁOWĘ CZASU PRZEZNACZONEGO NA TE ZAJĘCIA W SZKOLNYM PLANIE NAUCZANIA. Treść zapisu obliguje do nieklasyfikowania wówczas, gdy brak jest ocen, a ten brak jest spowodowany nieobecnością ucznia na zajęciach. Jeśli natomiast mimo absencji ucznia są oceny - należy go klasyfikować.
Natomiast paragraf 17.ust. 16 nakazuje, by w dokumentacji ucznia nieklasyfikowanego zapisać "nieklasyfikowany". W opisanej sytuacji należy:
1) sprawdzić, czy rzeczywiście nie ma ocen lub jest ich niewystarczająca ilość uniemożliwiająca klasyfikowanie,
2) jeśli jednak uczeń nie podlega klasyfikacji, w dokumentacji należy wpisać "nieklasyfikowany" oraz stworzyć możliwości uczniowi do nadrobienia braków zgodnie z paragrafem 16 w/w Rozporządzenia, a uczeń uczestniczy w zajęciach, realizuje obowiązek szkolny/nauki zgodnie z odrębnymi przepisami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym może być niepromowany? Czy można mu tylko przedłużać etap edukacyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumentacja rady rodziców (regulamin, protokoły z zebrań rady rodziców) powinna się znajdować w szkole, czy w/w dokumentację przechowuje rada rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak liczyć godziny doraźnych zastępstw nauczycielce przedszkola, która ma 25 godzin etatu: w poniedziałek ma 8 godzin, we wtorek 4 godziny, w środę 4 godziny, w czwartek 3 godziny, a w piętek - 8, w tym 2 nadgodziny wynikające z organizacji. W tym tygodniu nauczycielka w poniedziałek miała urlop, a w środę musiała wziąć 1 godzinę dodatkowo (zamiast 4 godzin pracowała 5), bo nie miał kto pracować z dziećmi i dostała tym samym 1 nadgodzinę. Jak naliczyć nauczycielce nadgodziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej) musi być gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Proszę o stosowne akty prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe