Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń chodził na religię przez dwa lata. Cykl kształcenia w Technikum 4 lata. Jaką ocenę wpisuje się na świadectwie ukończenia szkoły, tą z klasy drugiej czy żadną?
Zgodnie z brzmieniem § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.z 2017r. poz. 170 z późn.zm.) na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej, oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych.Nie ma zatem podstaw, aby uczniowi kończącemu 4-letnie technikum, który przez okres 2 lat uczęszczał na lekcje religii, wpisać ocenę z religii na świadectwie ukończenia szkoły.
Na świadectwie ukończenia szkoły, w miejscu przeznaczonym na wpisanie ocen klasyfikacyjnych z religii/etyki, wpisuje się poziomą kreskę (pkt 16 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017r.).
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.z 2017r. poz. 170 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dodatki należy zwrócić nauczycielowi zawieszonemu w wykonywaniu zawodu?
Czy dodatek stażowy też?
Nauczyciel miał ograniczone wynagrodzenie o 25% oraz wypłacany dodatek wiejski.
(art. 85u KN)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile minut powinny trwać zajęcia np. sportowe, taneczne, kółko przedmiotowe z art. 42 Karty Nauczyciela ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakich zasadach tworzy się klasę sportową w gimnazjum? Na jakiej zasadzie takie klasy działają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jaka jest podstawa prawna uwzględnienia w arkuszu organizacyjnym szkoły, dyrektora, który obecnie przebywa na urlopie bezpłatnym? Czy jest w ogóle obowiązek planowania etatu dla takiej osoby na nowy rok szkolny, a jeśli tak to na jakim stanowisku: dyrektora czy nauczyciela. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy obowiązuje Rozporządzenie MEN z dnia 05.04.2016 o wypoczynku dzieci i młodzieży, podczas wyjazdu uczniów w czasie roku szkolnego na 3 dniowy biwak lub wyjazd na 3 dniową wycieczkę szkolną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe