Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każdą zmianę w statucie niepublicznej szkoły podstawowej musi zatwierdzić organ jednostki samorządu terytorialnego.
Ponieważ nadawanie, a w konsekwencji również zmiana statutu niepublicznej należy do wyłącznej kompetencji organu prowadzącego, organ dokonuje zmian samodzielnie (nie zatwierdza ich j.s.t.). Natomiast w ciągu 14 dni od zmiany statutu, organ prowadzący ma obowiązek dokonania aktualizacji wpisu do ewidencji szkół niepublicznych i przedłożenia zmian w statucie organowi prowadzącemu ewidencję (art. 172 ust. 1, art. 168 ust. 13 w zw. z ust. 4 pkt 4 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy wydać duplikat świadectwa dla ucznia, który ukończył szkołę w roku szkolnym 2015/2016 wiem, że na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa . Czy na druku seryjnym na pierwszej stronie gdzie jest miejsce na pieczątkę dyrektora i podpis oraz na pieczęć urzędową należy to uzupełnić podczas wydawania duplikatu? skoro na końcu piszemy „oryginał podpisali”? Czy zostawić pierwszą stronę bez podpisu dyrektora i pieczęci urzędowej i tylko na ostatniej stronie podpis dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumenty nauki ucznia, który przychodzi do Szkoły z zagranicy, muszą być przetłumaczone przez tłumacza zaprzysięgłego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń obecnie klasy II zawodowej, kształcący się w szkole specjalnej (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim) może kontynuować nadal naukę w klasie III w szkole dziennej, jeśli kończy w grudniu 2016 roku 24 lata ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń przeszedł z innej szkoły z dniem 09.03.2015r. do klasy 3, w poprzedniej szkole realizował w I semestrze przedmiot - edukacja dla bezpieczeństwa. W nowej szkole przedmiot ten realizowany jest w klasie 2 ponadto obecny plan lekcji uniemożliwia mu uczęszczanie na lekcje edb z klasą 2. Czy wobec tego może on zdawać egzamin klasyfikacyjny z II półrocza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do której klasy można zapisać dziecko powracające z zagranicy, jeżeli w Polsce ma skończoną V klasę szkoły podstawowej, dwa lata przebywało w Hiszpanii, uczęszczając do gimnazjum (E.S.O.)? W roku szkolnym 2011/2012 uczęszczało do klasy drugiej - nie zaliczyło roku, a w roku szkolnym 2010/2011 do pierwszej który (który również nie jest zaliczony)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe