Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dziecka złożyli deklarację kontynuacji na rok szkolny 2016/2017 (luty 2016). Dziecko nie zgłosiło się do przedszkola, nie została podpisana umowa o świadczeniu usług. Rodzice nie podali przyczyny nieobecności, nie reagują na wezwania.W statucie przedszkola nie uwzględniono takiej sytuacji. Czy można skreślić dziecko z listy wychowanków przedszkola i na jakiej podstawie. Nieobecność trwa dłużej niż miesiąc.
Skreślenie ucznia z listy uczniów przedszkola może nastąpić wyłącznie w przypadkach określonych w statucie zarówno publicznego, jak i niepublicznego przedszkola, a sama nieobecność w przedszkolu nie daje takiej podstawy bez statutowego upoważnienia (art. 39 ust. 2 w zw. z art. 60 ust. 1 pkt 7, art. 84 ust. 2 pkt 5 UoSO). W tym przypadku należałoby rozważyć, czy w ogóle zachodzi podstawa do traktowania dziecka jako wychowanka przedszkola – np. jeśli dziecko uczęszczało do placówki niepublicznej, a poprzednia umowa była zawarta na czas określony i wygasła, wobec niezawarcia kolejnej umowy z rodzicami, usunięcie z dokumentacji przedszkolnej zapisów o dziecku błędnie tratowanym jako uczeń przedszkola nie stanowi skreślenia z listy uczniów w trybie administracyjnym. O ile dziecko powinno realizować obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, o jego nieobecności należy poinformować dyrektora obwodowej szkoły podstawowej (art. 14b ust. 3 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Proszę o pomoc sporządzenia aneksu do Statutu Szkoły, w którym muszę umieścić zmiany dotyczące organizacji klas łączonych.
Serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jedna z nauczycielek często wstrzymuje się od głosu, gdy głosujemy za przyjęciem protokołu z poprzedniej rady? W jaki sposób ją zdyscyplinować. Ostatnio wywiesiłam kartkę w pokoju, z informacją, że można się zapoznać z protokołem w gabinecie dyrektora. Oczywiście nie przyszła, nie zapoznała się, a na radzie wstrzymała się od głosu. Niepokoi mnie to, ponieważ już tak zaczynają się zachowywać 2 następne nauczycielki? Można by było czytać, ale czasami protokół z załącznikami ma 300 stron? Szkoda czasu innych nauczycieli? Jak postąpić zgodnie z prawem? W regulaminie rady pedagogicznej jest zapis, że członek rady ma się zapoznać z protokołem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy ustalenie zakończenia stażu, w przypadku, gdy nauczyciel jest np. na urlopie dla poratowania zdrowia, jest obowiązkiem dyrektora czy odbywa się na wniosek zainteresowanego nauczyciela?
- Czy opinie rady pedagogicznej powinny być podejmowane uchwałą, czy wystarczy zapis o zasięgnięciu opinii w protokole rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący określił wysokość dodatku motywacyjnego w przeliczeniu na 1 etat nauczycielski 6 procent od wynagrodzenia zasadniczego. Czy to oznacza, że każdy nauczyciel musi takiej wysokości dodatek otrzymać ? Regulamin organu prowadzącego to kopia rozporządzenia i bez dodatkowych kryteriów wewnątrzszkolnych nie jest możliwa gradacja tego dodatku, a taki jest zamysł wg rozporządzenia. Przecież jeśli ktoś dostanie 10 procent to drugi musi otrzymać 2 procent, bo uśrednienie wynosi 6 procent. Czy w ogóle można podwyższać dodatek ponad 6 procent tego co wyznaczył organ prowadzący? Czy też trzeba określić np. widełki od 1 do 6 procent dla wszystkich nauczycieli, ustalić kto na ile zasługuje wg regulaminu organu prowadzącego, i to co zostanie po podziale zostawić w budżecie szkoły? Czy dobrze też pojmuję, że nikt z nauczycieli nie może mieć „zero” dodatku motywacyjnego, bo jest to składowa wynagrodzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe