Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?
Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w chwili obecnej są tylko projektami i czekają od ponad miesiąca na podpis ministra edukacji:
1. Rozporządzenie MEN z dnia ….. 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U…..) – projekt z 13 czerwca br.
2. Rozporządzenie MEN z dnia …… 2017r. w sprawie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach (Dz.U……) – projekt z 9 czerwca br.
Jeśli zapisy tych projektów nie ulegną zmianie, to przede wszystkim na szkole spoczywać będzie obowiązek opracowania dla tego ucznia (do 30 września) Indywidualnego Programu Edukacyjno-
Terapeutycznego i wskazanie/określenie w nim min.:
- kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia;
- rodzaju dostosowań warunków organizacji kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego;
- rodzaju obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych;
- zakresu i form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
IPET opracowuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów pracujących na co dzień z uczniem w szkole. IPET opracowuje zespół po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia min. na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wywiadu z rodzicami oraz obserwacji nauczycieli.
W zależności od rodzaju/typu niepełnosprawności ucznia szkoła musi zatrudnić albo nauczyciela z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej albo asystenta nauczyciela albo pomoc nauczyciela.
Więcej informacji szkoła będzie mogła uzyskać z chwilą ogłoszenia w/w rozporządzeń w Dzienniku Ustaw.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, uczący w gimnazjum możne zorganizować wycieczkę zagraniczną, trzydniową bez udziału biura turystycznego?
Bardzo proszę o ramowy plan nauczania dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz o podstawę prawną. Ile powinien nauczyciel zrealizować godz. w cyklu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego złożył podanie o zwolnienie z drugiego języka obcego. Wybrał język, którego uczy się w większym wymiarze godzinowym (niemiecki), który moim zdaniem jest jego pierwszym językiem obcym. Czy zwolnienie z drugiego języka dotyczy dowolnego języka obcego czy języka, który nauczany jest w mniejszym wymiarze godzinowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje czy wydatek poniesiony na zakup energii w grudniu 2018, zapłacony w styczniu 2019 można odliczyć z dotacji za rok 2018?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został skierowany do MOW w zw. z postanowieniem sądu rodzinnego. We wcześniejszej placówce, do której uczęszczał posiadał orzeczenie wydane ze wzgl. na zagrożenie niedostosowaniem. Obecnie złożono wniosek do Zespołu Orzekającego o wydanie nowego orzeczenia ze względu na umieszczenie w MOW tj. niedostosowanie. Czy należy tutaj dokonać uchylenia poprzedniego orzeczenia w trybie art. 18 pkt 1 rozporządzenia ws. orzeczeń i opinii i w tym trybie rozpatrywać nowy wniosek? W zw. z poprzednim orzeczeniem ustała przyczyna jego wydania. Czy ZO w nowym dokumencie powinien odnotować fakt uchylenia poprzedniego orzeczenia, czy jego wygaśnięcie niejako wynika z przepisów prawa: uczeń przestaje być zagrożony niedostosowaniem i skierowany został do placówki resocjalizacyjnej postanowieniem sądu. Uczeń został skierowany w całkiem inne województwo, został skreślony z listy uczniów poprzedniej szkoły, a więc nie ma prawnych podstaw do realizacji orzeczenia w poprzedniej placówce. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór pisma dotyczącego informacji o wymiarze zatrudnienia dla nauczyciela gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018. Gimnazjum zostaje włączone do szkoły podstawowej. Wzór pisma informującego o przeniesieniu do sp już posiadam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe