Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?
Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w chwili obecnej są tylko projektami i czekają od ponad miesiąca na podpis ministra edukacji:
1. Rozporządzenie MEN z dnia ….. 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U…..) – projekt z 13 czerwca br.
2. Rozporządzenie MEN z dnia …… 2017r. w sprawie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach (Dz.U……) – projekt z 9 czerwca br.
Jeśli zapisy tych projektów nie ulegną zmianie, to przede wszystkim na szkole spoczywać będzie obowiązek opracowania dla tego ucznia (do 30 września) Indywidualnego Programu Edukacyjno-
Terapeutycznego i wskazanie/określenie w nim min.:
- kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia;
- rodzaju dostosowań warunków organizacji kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego;
- rodzaju obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych;
- zakresu i form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
IPET opracowuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów pracujących na co dzień z uczniem w szkole. IPET opracowuje zespół po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia min. na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wywiadu z rodzicami oraz obserwacji nauczycieli.
W zależności od rodzaju/typu niepełnosprawności ucznia szkoła musi zatrudnić albo nauczyciela z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej albo asystenta nauczyciela albo pomoc nauczyciela.
Więcej informacji szkoła będzie mogła uzyskać z chwilą ogłoszenia w/w rozporządzeń w Dzienniku Ustaw.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mamy w naszej szkole uczennicę w klasie III Szkoły Podstawowej realizującą obowiązek szkolny poza szkołą – nauczanie domowe. Uczennica przebywa z rodzicami w Anglii. Zbliża się termin egzaminu klasyfikacyjnego zaplanowanego przez dyrektora szkoły oraz uzgodnionego z rodzicami na czerwiec 2018.
Nasze pytanie dotyczy zakresu przedmiotów z których powinien być przeprowadzony egzamin klasyfikacyjny. Zgodnie bowiem z §15 pkt. 4 Rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (DZ.U. poz.1534) dla ucznia, który realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w formie nauczania domowego nie przeprowadza się egzaminów klasyfikacyjnych z:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych : plastyki, muzyki, techniki i wychowania fizycznego oraz
2) dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Wobec powyższego czy i na jakiej podstawie ustala się oceny z tych przedmiotów również w klasach starszych oraz co wpisywać w arkuszu ocen : nieklasyfikowana/zwolniona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Jestem dyrektorem niepublicznego przedszkola. Zgłosiłam się do oceny pracy jako dyrektor przedszkola w marcu 2013 r.
Otrzymałam cząstkową ocenę pracy Grona Pedagogicznego w kwietniu i ocenę pracy Kuratorium Oświaty w lipcu 2013. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować otrzymania oceny pracy od organu prowadzącego. Proszę o informacje w jaki sposób mogę się o nią ubiegać? Jakie przepisy nakładają na organie obowiązek tej oceny i co wobec tego jak nie chcą mi jej udzielić? Czy mogę wystąpić na drogę prawną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje szczegółowe musi posiadać nauczyciel wspomagający w przedszkolu? Czy w przypadku ukończenia przez niego studiów na kierunku pedagogika specjalna wystarczy licencjat czy muszą to być studia magisterskie? Ponadto czy studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki dają pełne uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać, czy w placówce przedszkolnej jest obowiązkowe prowadzenie tzw. "księgi uczniów"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń uczęszczał na zajęcia WF w klasie pierwszej a w drugiej i trzeciej był zwolniony to powinien na świadectwie końcowym otrzymać ocenę z pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe