Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzic ucznia klasy V szkoły podstawowej chce być na lekcji języka angielskiego. Czy rodzice pozostałych uczniów muszą wyrazić na to zgodę?
Rodzice nie mają takich kompetencji. Obecności rodzica na lekcji w klasie nie przewidują przepisy prawa oświatowego.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy wydać duplikat świadectwa dla ucznia, który ukończył szkołę w roku szkolnym 2015/2016 wiem, że na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa . Czy na druku seryjnym na pierwszej stronie gdzie jest miejsce na pieczątkę dyrektora i podpis oraz na pieczęć urzędową należy to uzupełnić podczas wydawania duplikatu? skoro na końcu piszemy „oryginał podpisali”? Czy zostawić pierwszą stronę bez podpisu dyrektora i pieczęci urzędowej i tylko na ostatniej stronie podpis dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podstawy prawne do uchwały:
1. Zaopiniowanie aneksu arkusza organizacyjnego. Podstawa prawna do uchwał Rady Pedagogicznej.
2. Podstawa prawna do uchwały: Propozycji dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
3. Organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018
4. W sprawie opinii dotyczącej dopuszczenia do użytku w szkole zaproponowanych przez nauczycieli programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania ogólnego
5. W sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018r.,podst. prawna do uchwały w sprawie planu nadzoru pedagogicznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może odstąpić od zasady wyrażonej w §63 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2011 Nr 109, poz. 631) w odniesieniu do ustalenia wysokości opłaty równej wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie, tj. czy niepubliczny ośrodek wychowawczy może ustanowić wyższą opłatę za wyżywienie na podstawie zapisu art.84b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425.) ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ucznia klasy I szkoły podstawowej. Wiem, że nie robi się egzaminów klasyfikacyjnych z plastyki, muzyki, techniki, zaj. komputerowych. Co w związku z tym piszemy na świadectwie i w arkuszu? Czy zwolniony, czy klasyfikowany? (Dodam, że uczeń wrócił do szkoły w marcu). Co z religią? Czy organizuję dla ucznia egzamin klasyfikacyjny? (Prawo mówi, że z zajęć dodatkowych nie organizuje się egzaminu, ale czy religia jest zajęciem dodatkowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/2020 zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków na podstawie § 59.5 w przypadku przejścia w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej (…) do innej szkoły arkusze ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53c lub 63n określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Obydwa wzory są dostępne w załączniku.
Natomiast w zeszłym roku szkolnym obowiązywało rozporządzenie z dnia 26 kwietnia 2018 i tam
w § 53.5 jest zapis:
„ W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) ….
2) ……
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej”.
Tymczasem w załączniku nr 7 dostępny jest tylko wzór 53b ale jako wkładka do arkusza.
Na jakim więc wzorze arkusza powinniśmy założyć arkusze uczniom klas VII i VIII, którzy przyszli do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 na podst. Rozporządzenia z 26.04.2018r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe