Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy realizacji wychowania fizycznego zgodnie z nową podstawą programową w szkole ponadgimnazjalnej. Jakie akty prawne to regulują? Wydaje mi się, że każdy nauczyciel powinien sam napisać program w oparciu o potrzeby grupy - czy to prawda? Ile może liczyć maksymalnie grupa na w-fie? Czy jeżeli grupa jest mała czy jest obowiązek podziału na chłopców i dziewczynki?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 7. 1. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy: 7) na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej, a w przypadku zespołu szkół - także w grupie międzyszkolnej, liczącej niewięcej niż 26 uczniów, z tym że jeżeli w skład grupy oddziałowej, międzyoddziałowej, międzyklasowej lub międzyszkolnej wchodzą uczniowie niepełnosprawni uczęszczający do oddziałów integracyjnych lub uczniowie oddziałów specjalnych, liczba uczniów w grupie nie może być większa niż liczba uczniów odpowiednio w oddziale integracyjnym lub specjalnym określona w przepisach w sprawie ramowych statutów szkół publicznych.
4. W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego, w zależności od realizowanej formy tych zajęć, mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
Załącznik nr 7 RAMOWY PLAN NAUCZANIA DLA LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO, W TYM LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO SPECJALNEGO DLA UCZNIÓW W NORMIE INTELEKTUALNEJ: NIEPEŁNOSPRAWNYCH, NIEDOSTOSOWANYCH SPOŁECZNIE ORAZ ZAGROŻONYCH NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM, I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI, W KTÓRYM JEST PROWADZONE KSZTAŁCENIE W KLASIE WSTĘPNEJ
1. W liceum ogólnokształcącym (IV etap edukacyjny) w trzyletnim okresie nauczania: 1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą wynosi: a) przedmioty w zakresie podstawowym: wychowanie fizyczne - 270 godzin.
Oznacza to, że w zależności od form organizowanych zajęć z wf, mogą one być prowadzone w grupie dziewcząt i chłopców osobno (np. sala gimnastyczna), natomiast dla innych form (zajęć do wyboru przez uczniów, np. sprawnościowo-zdrowotnych, zajęć tanecznych lub aktywnej turystyki) – dla całego oddziału. Podziału obowiązkowego dokonuje się, gdy w oddziale jest więcej niż 26 uczniów. Można np. uczennice łączyć w grupy międzyklasowe, jeśli ich ilość jest mała w 1 oddziale. Program zajęć nauczyciel redaguje na potrzeby danej grupy/oddziału.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne muszą być organizowane tylko w domu? Czy może część być organizowana w szkole? W rozporządzeniu nie widzę aby były ograniczenia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam problem, co zrobić z uczniem, który ma 3 miesiące zwolnienia lek.(od 01.09.11r., data wystawienia zaświadczenia 12.09.11r.czyli wsteczne)rodzic mimo procedury wewnątrzszkolnej dotyczącej zwolnień z w-fu nie chce napisać wniosku do dyrektora o zwolnienie, bo twierdzi, że dyrektor ma wydać decyzję o zwolnieniu na podstawie zaświadczenia od lekarza( w procedurze jest napisane, że rodzic składa wniosek do dyrektora i załącza zaświadczenie)Do tej pory rodzic nie złożył wniosku, mimo, że termin w procedurze mówi o dacie do 15.09 każdego roku. Jakie moga być konsekwencje dla ucznia, jeśli rodzic nie złoży wniosku. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Jakie regulacje prawne obowiązuja przy ustalaniu wysokości opłat za posiłki w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym, przy którym działa przedszkole oraz zespół szkół dla wychowanków, uczniów dochodzących do szkoły, nauczycieli pracujących w szkole lub przedszkolu, dla wychowawców grup wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe