Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej. Czy uczeń kończący gimnazjum z językiem obcym III1 musi obowiązkowo kontynuować naukę tego języka na poziomie IV! poziom rozszerzony?? czy ma prawo do IV.1 poziom podstawowy. Proszę o jednoznaczną odpowiedź.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie MENiS z 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( ze zm.).
2) Rozporządzenie MEN z 27.08.2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
3) Rozporządzenie MENiS z 12.02.2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.).
4) Rozporządzenie MEN z 7.02.2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. Od 1.09.2012 r. weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie pod¬stawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Na IV etapie edukacyjnym język obcy nowożytny na poziomie IV.1 może być nauczany w zakresie podstawowym lub rozszerzonym. Podstawa programowa zakłada, że zajęcia z języków obcych nowożytnych na IV etapie edukacyjnym są organizowane: a. na poziomie IV.0 – dla początkujących, b. na poziomie IV.1 – dla kontynuujących naukę: 1. w zakresie podstawowym – na podbudowie wymagań poziomu III.0 dla III etapu edukacyjnego, 2. w zakresie rozszerzonym – na podbudowie wymagań poziomu III.1 dla III etapu edukacyjnego, o istotnie szerszych wymaganiach w stosunku do zakresu podstawowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin rewalidacji należy prowadzić dla dziecka, jeżeli jest ona wskazana w orzeczeniu o kształceniu specjalnym? Czy czas zajęć jest różny w zależności od wieku dziecka (3–6 lat)? Czy dokumentacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu może być prowadzona w dzienniku z zajęciami terapeutycznymi z kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o jakie przepisy prawne działają klasy profilowane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w szkole nie ma szkolnych organizacji związkowych i nikt nie zadeklarował przynależności do związków zawodowych czy w takim przypadku należy arkusz organizacji szkoły wysłać do opiniowania do związków zawodowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Przebywałam na dłuższym zwolnieniu lekarskim trwającym 1,5 roku. Do pracy wróciłam 1 marca 2012 r. Pełniąca obowiązki dyrektora pomyliła się i zajęcia pozalekcyjne, tj. koło informatyczne dla klasy VI wpisała do dziennika lekcyjnego, z którego uczniowie zostali ocenieni na I semester. W szkolnym planie nauczania informatyka kończy się w klasie V. Co mam w takim przypadku zrobić?
Pytanie 2:
Uczniowie klasy IV od 20 września 2011 r. posiadali zwolnienie z wychowania fizycznego. Pełniąca obowiązki dyrektora wydała decyzję o zwolnieniu uczennicy z tych zajęć, lecz na I sem nauczyciel w-fu wystawił jej ocenę z przedmiotu. P. o. dyr. nie zanegowała tego. Jak mam postąpić w tym przypadku - czy na koniec roku mam przepisać tę ocenę, czy napisać " zwolniona"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie konsekwencje można wyciągnąć wobec nauczyciela, który będąc świadomym, że uczeń nie opanował podstawy programowej, promuje go do następnej klasy? Sprawa dotyczy uczniów szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe