Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to bardzo zróżnicowana grupa dzieci i młodzieży. Wspólną ich cechą są potrzeby rozwojowo-edukacyjne, które wynikają w szczególności:
- z niepełnosprawności
- z niedostosowania społecznego
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeń zachowania i emocji
- ze szczególnych uzdolnień
- ze specyficznych trudności w uczeniu się, czyli z dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawnosci językowych
- z choroby przewlekłej
- z sytuacji kryzysowych i traumatycznych
- z niepowodzeń edukacyjnych
- z zaniedbań środowiskowo-bytowych ucznia i jego rodziny
- z trudnosci adaptacyjnych wynikających z różnić kulturowych lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Katalog tych potrzeb wskazany jest w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem za ucznia o SPE należy uznać każdego, kto posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz każde inne orzeczenie wydane przez PPP, także tego z opinią PPP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z wejściem w życie ustawy Prawo Oświatowe z 14 grudnia 2016 roku nadal obowiązująca jest również ustawa o systemie oświaty z 1991 z późniejszymi zmianami? Czy tylko Prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolny zestaw podręczników wprowadza się zarządzeniem dyrektora, czy dyrektor podaje do informacji. W oparciu o jakie akty prawne utworzyć szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację a jaki sposób mamy traktować rozporządzenie z dnia 20.08.2010 w sprawie oceniania ...w związku z wymaganiem 50% obecności na zajęciach. Kiedy rada pedagogiczna powinna go skreślić z listy uczniów -czy przy dopuszczeniu do egzaminów czy w trakcie roku szkolnego? Jeżeli w trakcie roku szkolnego to jak wówczas mamy stosować przepis mówiący o powtarzaniu semestru w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpłynęło do mnie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w przedszkolu ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję. Zalecenia dla szkoły to objęcie zajęciami rewalidacyjnymi oraz pomocą pedagogiczno-psychologiczną dziecka. W ramach zajęć rewalidacyjnych należy objąć dziecko terapią logopedyczną, oraz zajęciami związanymi z innymi potrzebami dziecka wynikających z wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania. W jakiej ilości godzin powinna być realizowana pomoc pedagogiczno-psychologiczna na podstawie tego orzeczenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w szkole podstawowej, mam kwalifikacje do edukacji wczesnoszkolnej, czy po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego ( 280 godz.) nabędę kwalifikacje do pracy w gimnazjum? Czy mogę wówczas ubiegać się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (podstawówka i gimnazjum)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe