Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to bardzo zróżnicowana grupa dzieci i młodzieży. Wspólną ich cechą są potrzeby rozwojowo-edukacyjne, które wynikają w szczególności:
- z niepełnosprawności
- z niedostosowania społecznego
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeń zachowania i emocji
- ze szczególnych uzdolnień
- ze specyficznych trudności w uczeniu się, czyli z dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawnosci językowych
- z choroby przewlekłej
- z sytuacji kryzysowych i traumatycznych
- z niepowodzeń edukacyjnych
- z zaniedbań środowiskowo-bytowych ucznia i jego rodziny
- z trudnosci adaptacyjnych wynikających z różnić kulturowych lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Katalog tych potrzeb wskazany jest w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem za ucznia o SPE należy uznać każdego, kto posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz każde inne orzeczenie wydane przez PPP, także tego z opinią PPP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na RP powinien być odczytany protokół, czy tylko uchwały z poprzedniej RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o odpowiedz na pytania: 1 .Jaka jest różnica między pojęciami „wychowanie przedszkolne” a „roczne przygotowanie przedszkolne”, oprócz tego, że roczne przygotowanie przedszkolne realizują 6-latki, a wychowanie przedszkolne dzieci młodsze? Czy można więc przyjąć do szkoły 6-latka, który nie odbył rocznego przygotowania przedszkolnego, tylko realizował wychowanie przedszkolne? Jaki dokument powinien to poświadczać?; 2. Przedszkole niepubliczne - na każde dziecko uczęszczające do placówki otrzymuję dotację z budżetu miasta. W związku ze zmianami w przepisach z dotacji wykluczone zostały dzieci w wieku 6 lat, uczęszczające do przedszkoli. Co to oznacza dla przedszkoli? Czy gmina ma obowiązek przekazać subwencję do przedszkola, w którym dziecko realizuje wychowanie przedszkolne?; 3. Proszę o określenie kwalifikacji nauczyciela rytmiki od 1.09.2017; 4. Czy osoba, która ukończyła studia magisterskie na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z j. angielskim ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego w przedszkolach?
A ten kierunek , ale w nazwie rewalidacją lub terapią pedagogiczną daje nauczycielowi dodatkowe uprawnienia?; 5 .Jaka powinna być liczba dzieci w grupie ogólnodostępnej i integracyjnej w przedszkolu niepublicznym od września 2017 r.? Jeżeli statut określa 25, to musi zostać zmieniony?; 6.Czy w przedszkolu niepublicznym tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego jest obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może w każdej chwili zmieniać obwody dla dzieci przedszkolnych tzw. "0" ? Jakie obowiązują ją procedury? Czy musi zasięgać opinii w tej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W projektach reformy oświaty pojawiały się informacje, że jeżeli dwie szkoły/dwa budynki: np. szkołę podstawową i gimnazjum dzieli odległość nie większa niż 30 metrów to należy to traktować jako jeden budynek pozostający w bliskiej odległości. Czy te propozycje znalazły odzwierciedlenie w obowiązujących przepisach prawa oświatowego? Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej. Jaka jest interpretacja MEN w tej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej drodze następuje udostępnienie pracownikowi akt osobowych przez pracodawcę? Czy pracownik ma swobodny wgląd do dokumentacji pracowniczej? Czy takie same zasady należy stosować wobec byłych pracowników? Czy dokumenty znajdujące się w teczce osobowej mogą być przez pracownika kopiowane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe