Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przed wprowadzeniem w szkole dziennika elektronicznego zorganizowano dwa szkolenia. Jeden z nauczycieli przebywał w tym czasie na urlopie wypoczynkowym, uzupełniającym. Nie skorzystał z żadnego szkolenie i twierdzi, że nie jest w stanie prowadzić dziennika, bo nie był na szkoleniu. Jak powinnam postąpić w powyższej sytuacji?
Skoro nauczyciela nie przeszkolono z prowadzenia dziennika elektronicznego z powodu korzystania z usprawiedliwionej nieobecności w pracy, dyrektor jako przełożony służbowy powinien przykładowo zlecić takie zadanie innej osobie posługującej się dziennikiem elektronicznym; pozyskać od dostawcy oprogramowania instrukcję dotyczącą uzupełniania dziennika, która zostanie przekazana nauczycielowi do samodzielnego zapoznania się; ewentualnie zorganizować dla nauczyciela indywidualne szkolenie. Za wystarczające poinstruowanie nauczyciela w zakresie posługiwania się dziennikiem elektronicznym, co ma wpływ na prawidłowość prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, odpowiada dyrektor, który powinien wybrać adekwatną formę zapoznania nauczyciela z obsługą oprogramowania (§ 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie postępowanie powinien podjąć dyrektor szkoły podstawowej w przypadku, gdy uczeń nie realizuje obowiązku szkolnego, ale ma usprawiedliwione nieobecności? Rodzice nie zgadzają się na nauczanie indywidualne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy zespołem szkolno-przedszkolnym (przedszkole i szkoła podstawowa). Od godziny 14.40 w przedszkolu zostaje 4 dzieci, a w szkole w świetlicy 10 uczniów. Organ prowadzący nie chce przyznać dodatkowych godzin w przedszkolu dla czwórki dzieci, co dla rodziców czynnych zawodowo jest poważnym problemem. Dzieci z przedszkola nie mogą zostać zapisane do świetlicy. Jaką formę organizacyjną zgodnie z prawem powinny przyjąć zajęcia opiekuńcze dla tej grupy, aby mogły nią być objęte na jednej godzinie zarówno dzieci z przedszkola jaki i uczniowie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym 2009/2010 uczeń klasy drugiej nie otrzyma promocji do klasy trzeciej. W przyszłym roku szkolnym 2010/2011 przydzielony zostanie do klasy drugiej, która realizuje nową podstawę programową. Co zrobić z drugim językiem obcym dla tego ucznia, który będzie się go uczył po raz pierwszy, a jego klasa już drugi rok? Co w przypadku np. wychowania do życia w rodzinie? Czy ten uczeń musi w jakiś sposób zaliczyć materiał z tego przedmiotu, którego część zrealizowana była w klasie pierwszej?
- Uczennica kl. III technikum (pięcioletniego), ze względu poród i opiekę nad małym dzieckiem, miała przesuniętą realizację praktyki zawodowej ze stycznia 2022 r. na okres wakacji. Okazało się, że ze względu na swoją sytuację nie jest jeszcze w stanie zrealizować praktyki w tym terminie. Zgodnie z planem nauczania uczennica ma jeszcze do zrealizowania praktykę w klasie IV. Czy w tej sytuacji możliwe jest warunkowe promowanie uczennicy do klasy IV, oczywiście po uzyskaniu zgody Rady Pedagogicznej? Wszystkie pozostałe oceny klasyfikacyjne ma pozytywne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe