Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyszczególnienie, które zajęcia są zajęciami specjalistycznymi, realizowanymi w ramach zajęć rewalidacyjnych, a które w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej (dotyczy przedszkola niepublicznego).
Zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu obejmują: zajęcia rozwijające uzdolnienia; zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym; zindywidualizowaną ścieżkę realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego; porady i konsultacje (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591). Zajęcia rewalidacyjne do wszystkie zajęcia, w tym specjalistyczne, zmierzające do przywracania sprawności. Ustawodawca w żadnym obowiązującym przepisie nie dokonuje podziału na poszczególne kategorie zajęć specjalistycznych rewalidacyjnych i zajęć specjalistycznych z pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Przykładowo zajęcia logopedyczne mogą być zarówno zajęciami rewalidacyjnymi (o charakterze rehabilitacyjnym), jak i zajęciami z pomocy psychologiczno – pedagogicznej (wpływającymi na rozwój ucznia i jego funkcjonowanie w życiu przedszkola).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyscyplinowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w związku z pełnieniem przez nich dyżurów, napotyka sprzeciw. Nauczyciel będąc na korytarzu część swoich podopiecznych ma w klasie, twierdzi, że oni mają potrzebę zabawy, posiłku itp. Czy w tej sytuacji szkoła zapewnia bezpieczne warunki przebywania uczniów w szkole? Jak doprowadzić do zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i odpoczynku dla najmłodszych uczniów w naszej placówce.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- ZFŚS. W regulaminie jest zapis, że zatwierdzanie wypłat z funduszu musi być dokonywane przez trzech członków (mam trzech, jeden przewodniczący i dwóch członków). Niestety przewodniczący jest na L4, a ja muszę koniecznie uzgodnić wypłatę świadczenia na święta. Nie ma w regulaminie zastępcy w razie choroby. Kto może go zastąpić i na jakich zasadach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją szkoły uzawodowione? Na czym polega organizacja takiej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem od dwóch lat dyrektorem przedszkola. Czy w okresach przedświątecznych (kiedy w przedszkolu jest niewielka liczba dzieci) można wysłać nauczycielki na urlop? Obecność w tym czasie wszystkich nauczycielek nie jest konieczna, ponieważ liczba dzieci przebywających w tym czasie w przedszkolu jest niewielka (nie przekracza 30 wychowanków na sześć grup).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje wątpliwości dotyczą zapisu w dzienniku indywidualnych zajęć ucznia. Mamy w szkole uczennicę poruszającą się na wózku inwalidzkim. Sala komputerowa znajduje się na piętrze. Niestety nie mamy widny ani wyciągu, dlatego uczennica ma indywidualne zajęcia komputerowe na parterze z wykorzystaniem laptopa. Czy w dzienniku lekcyjnym należy odnotować te zajęcia oddzielnie i wpisać w planie innego dnia, czy można uwzględnić ją w dniu zajęć pozostałych uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe