Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie porady w sprawie ucznia klasy 0, który powinien być klasyfikowany do klasy 1. Jednak nie jest to możliwe, gdyż uczeń przejawia bardzo duże braki edukacyjne i nauczyciel zapytuje, czy można takiego ucznia nie klasyfikować do klasy 1. Rodzice są przeciwni takiej sytuacji i chcą, żeby dziecko przeszło do klasy 1.Uczeń jest rocznikiem 2007.
Przepisy o klasyfikowaniu dotyczą uczniów, nie obejmują dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne. Z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej przedszkole przeprowadza analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w zakresie tzw. diagnozy przedszkolnej. Podstawowym jej celem jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc rodzicom w poznaniu stopnia gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. Na podstawie dokumentacji prowadzonych obserwacji wydaje się (w terminie do końca kwietnia roku szkolnego, w którym dziecko ma obowiązek rozpocząć naukę) rodzicom informację o gotowości (lub jej braku) dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Ponadto poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydaje opinię (na podstawie przeprowadzonej diagnozy dojrzałości szkolnej), nt. dojrzałości pod względem: fizycznym, intelektualnym, społecznym i emocjonalnym. W przypadkach uzasadnionych, rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko nieposiadające orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel religii zatrudniony w szkole niepublicznej na podstawie umowy o pracę (na czas nieokreślony) zatrudniony od 1.09.2012 r. (w niepełnym wymiarze godzin), 26 czerwca 2013 r. otrzymał wypowiedzenie. 28 czerwca 2013 r. ten sam nauczyciel złożył do dyrektora wniosek o ocenę pracy. Pragnę nadmienić, że ten nauczyciel jest też zatrudniony w szkole publicznej, która jest jego szkołą macierzystą. Pytania: 1.) Czy dyrektor musi wystawić taką ocenę? 2.) W jakim terminie? (wiem, że obowiązuje termin 3 miesięcy, ale czy nie przedłuża się go o okres ustawowych wakacji/ferii?). 3)Czy w świetle nowych przepisów ocena ma mieć charakter opisowy, czy też jak dawniej przyznaje się nauczycielom ocenę wyróżniającą, szczególnie wyr. etc...?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać decyzje o zwolnieniu ucznia z nauki drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie bezpłatnym (1 dzień lub 5 dni) pomniejszamy proporcjonalnie przysługujący mu dodatek wiejski?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczne przedszkole otrzymało pismo z sąsiedniej gminy o przedstawienie rozliczenia pobytu dziecka w przedszkolu i przedstawienie dowodów wpłat rodziców za ostatnie dwa miesiące. Kontaktowałam się z urzędem i wójt stwierdził, że wstrzymał dotacje, bo nie będzie płacił za dziecko, które nie uczęszcza do przedszkola, bo rodzic jest na zasiłku COVID-19. Przedszkole ma umowę z rodzicem, a przez te dwa miesiące dziecko nie przychodziło, bo mama korzystała z zasiłku i nie mamy wpłat, ponieważ zwolniliśmy wszystkich, którzy nie przyprowadzają dzieci. Dziecko wraca w sierpniu. Czy wójt może wstrzymać dotacje? Czy jest na to jakaś podstawa prawna? Co ma w tym przypadku zrobić przedszkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe