Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o precyzyjną odpowiedź w sprawie wymagań kwalifikacyjnych nauczycieli prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania. Czy surdopedagog musi skończyć studia w zakresie wczesnego wspomagania, jeżeli ma prowadzić zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu?
Z zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. (Dz.U. z 29 października 2013 poz. 1257) wynika, iż w skład zespołu WWR wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, tj.: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 cyt. rozporządzenia). Proszę jednak pamiętać, że decyzję o uznaniu kwalifikacji nauczyciela czy specjalisty w każdym indywidualnym przypadku podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły/ośrodka. Tak więc do niego należy decyzja, czy przydzieli surdopedagogowi zajęcia WWR z dzieckiem z wadą słuchu – biorąc pod uwagę przede wszystkim dokumenty określające uzyskane przez surdopedagoga wykształcenie oraz ocenę potrzeb dziecka objętego WWR – czy też zatrudni surdopedagoga z dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z małymi dziećmi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Placówka niepubliczna - OREW. Mamy chętną osobę do podjęcia studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki i przygotowania pedagogicznego. Osoba ma studia magisterskie z kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi. Czy po skończeniu tych dwóch podyplomowych będzie mogła zostać nauczycielem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2015r. do 31.08.2020r. zostało powierzone nauczycielowi stanowisko wicedyrektora. Z uwagi na fakt, iż uchwałą Rady Powiatu postanowiono zmniejszyć liczbę oddziałów w szkole i tym samym nie będzie już tego stanowiska, od września br., to jakie pismo należy przedłożyć pracownikowi? Proszę o wzór.
- Ile dni urlopu należy się nauczycielowi w jednostce feryjnej, który dostał powierzenie stanowiska kierowniczego 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2022 r. Umowa o pracę tego nauczyciela kończy się 31 sierpnia 2022 r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Woźna w przedszkolu zatrudniona jest w następujących okresach: 01.09.2010-31.08.2011 umowa na czas określony, 01.09.2011-31.08.2012 umowa na czas określony, od 01.09.2012 umowa na czas nieokreślony. Czy w myśl nowych przepisów za okres od 01.09.2010 do 31.08.2012 należy wystawić świadectwo pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który pracuje w dwóch szkołach na umowie na czas określony, przysługuje dodatek za wysługę lat w dwóch placówkach? W placówce A ma 10/18, a w placówce B 9/18. Te dwie szkoły są w tej samej gminie i obydwie są szkołami, których organem prowadzącym jest gmina, czyli są szkołami samorządowymi.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe