Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w zakresie ustalenia zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem w przedszkolu.
Tzw. nauczyciel wspomagający, czyli legitymujący się kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej, zatrudniony w celu współorganizowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w przedszkolu lub w szkole wykonuje zadania określone w § 7 ust 7 - 8 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodziezy niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrozonych niedostosowanie społecznym (Dz.U z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Do zakresu jego zadań należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracującymi w oddziale (wiodącymi) i specjalistami pracującymi z dzieckiem - zajęć edukacyjnych (w tym przypadku zajęć określonych podstawa programową wychowania przedszkolnego) oraz innych zajęć określonych dla dziecka w IPET (rewalidacyjnych oraz z zakresu udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej);
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracy wychowawczej z tymże dzieckiem.
Zatem, Nauczyciel wspomagający:
- Zobowiązany jest do posiadania wyspecjalizowanej wiedzy w dziedzinie swojej pracy, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych potrzeb swojego podopiecznego.
- Jest w stałym kontakcie z rodziną, a także ze specjalistami pracującymi
z podopiecznym tak, aby zachować zgodny kierunek pracy.
- Wspiera podopiecznego w trakcie zajęć organizowanych w jego oddziale.
- Organizuje otocznie tak, aby umożliwić dziecku samodzielne realizowanie potrzeb oraz funkcjonowanie w grupie.
- W porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia przygotowuje odpowiedzeniem metody oraz pomoce do pracy z danym dzieckiem.
- Ustala cele do pracy z dzieckiem i planujezadania niezbędne do ich osiągnięcia.
- Współtworzy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.
- Współprowadzi kartę/zeszyt obserwacji dziecka.
- Dokonuje systematycznej ewaluacji swojej pracy.
Prosze pamiętać, że to dyrektor przedszkola, na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – mając też na uwadze pensum określone przez organ prowadzący przedszkole dla nauczyciela na tym stanowisku - wyznacza konkretne zajęcia, w których ma on uczestniczyć w ciągu tygodnia. Proszę również mieć na uwadze, że na mocy znowelizowanej Karty Nauczyciela - od 1 września 2018r. pensum to będzie obowiązkowo wynosiło 20 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektorzy placówek niepublicznych, prowadzonych przez stowarzyszenia mogą żądać od rodziców uczniów realizujących obowiązek szkolny, oświadczeń w sprawie ubezwłasnowolnienia swoich dzieci? Czy rodzic dziecka może ujawnić dyrektorowi takiej placówki czy jest opiekunem prawnym? Czy jest to tajemnica rodzica?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o plan pracy dla internatu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wymagania dotyczące osoby prowadzącej szkolenia bhp
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z organu prowadzącego otrzymujemy wykaz dzieci zameldowanych w obwodzie szkoły. Niektóre z nich mieszkają poza obwodem, nawet za granicą. Czy dzieci te umieszczamy w księdze ewidencji i czy monitorujemy spełnianie przez nie obowiązku szkolnego! Jak przepisy wskazują w dokumentacji ucznia wpisujemy adres zamieszkania. Również dzieci, które mieszkają w obwodzie naszej szkoły i realizują obowiązek szkolny w naszej szkole mają inny adres zameldowania i tam wpisane są w wykazach z jednostek samorządowych. Szkoły podległe tym samorządom proszą o potwierdzanie realizacji obowiązku szkolnego tych dzieci. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację, aby była zgodna z przepisami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe