Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Tzw. nauczyciel wspomagający, czyli legitymujący się kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej, zatrudniony w celu współorganizowania kształcenia ucznia ze spektrum...

PORADA PRAWNA

27 grudnia 2017 Inne

Proszę o pomoc w zakresie ustalenia zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem w przedszkolu.

Tzw. nauczyciel wspomagający, czyli legitymujący się kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej, zatrudniony w celu współorganizowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w przedszkolu lub w szkole wykonuje zadania określone w § 7 ust 7 - 8 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodziezy niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrozonych niedostosowanie społecznym (Dz.U z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Do zakresu jego zadań należy:

- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracującymi w oddziale (wiodącymi) i specjalistami pracującymi z dzieckiem - zajęć edukacyjnych (w tym przypadku zajęć określonych podstawa programową wychowania przedszkolnego) oraz innych zajęć określonych dla dziecka w IPET (rewalidacyjnych oraz z zakresu udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej); 

-  Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracy wychowawczej z tymże dzieckiem.
Zatem, Nauczyciel wspomagający:

-  Zobowiązany jest do posiadania wyspecjalizowanej wiedzy w dziedzinie swojej pracy, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych potrzeb swojego podopiecznego.

-  Jest w stałym kontakcie z rodziną, a także ze specjalistami pracującymi
z podopiecznym tak, aby zachować zgodny kierunek pracy.

-  Wspiera podopiecznego w trakcie zajęć organizowanych w jego oddziale.

-  Organizuje otocznie tak, aby umożliwić dziecku samodzielne realizowanie potrzeb oraz funkcjonowanie w grupie.

- W porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia przygotowuje odpowiedzeniem metody oraz pomoce do pracy z danym dzieckiem.

-  Ustala cele do pracy z dzieckiem i planujezadania niezbędne do ich osiągnięcia.

- Współtworzy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.

- Współprowadzi kartę/zeszyt obserwacji dziecka.

- Dokonuje systematycznej ewaluacji swojej pracy.

Prosze pamiętać, że to dyrektor przedszkola, na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – mając też na uwadze pensum określone przez organ prowadzący przedszkole dla nauczyciela na tym stanowisku - wyznacza konkretne zajęcia, w których ma on uczestniczyć w ciągu tygodnia. Proszę również mieć na uwadze, że na mocy znowelizowanej Karty Nauczyciela - od 1 września 2018r. pensum to będzie obowiązkowo wynosiło 20 godz.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT