Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podstawę prawną wraz z wymienionymi kompetencjami Rady Pedagogicznej oraz podstawę prawną wraz z obowiązkami i kompetencjami Dyrektora Szkoły Podstawowej?
Rada pedagogiczna publicznej szkoły posiada kompetencje stanowiące m.in. w sprawach wymienionych w art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, do których należy: 1) zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę szkoły; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły oraz radę rodziców; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły; 5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów; 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły. Ponadto na podstawie art. 72 ust. 1 i 2 PO rada pedagogiczna: 1) przygotowuje projekt statutu albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły, 2) występuje z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole. Zgodnie z art. 73 ust. 2 PO uchwala regulamin swojej działalności. W porozumieniu z radą rodziców uchwala program wychowawczo – profilaktyczny, a w szkole, w której nie działa rada rodziców rada pedagogiczna samodzielnie uchwala program (art. 84 ust. 2 pkt 1 i ust. 4 PO). Ponadto rada pedagogiczna wyraża zgodę na utworzenie oddziału międzynarodowego oraz cofa tę zgodę (art. 21 ust. 6 pkt 1 i art. 23 ust. 1 pkt 3 PO). Podejmuje decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność (§ 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz. U. z 2017 r., poz. 703). Wyznacza przedstawiciela do zespołu oceniającego jako organu odwoławczego (§ 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego, Dz. U. z 2016 r., poz. 2035) oraz zgłasza kandydatów na członków komisji dyscyplinarnych dla nauczycieli (art. 78 ust. 3 pkt 1 lit a) KN).
Ponadto rada pedagogiczna posiada bardzo szerokie kompetencje opiniodawcze, w tym m.in. zgodnie z art. 70 ust. 2 PO opiniuje 1) organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych; 2) projekt planu finansowego szkoły; 3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; 4) propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Oprócz tego opiniuje: dopuszczenie do użytku w szkole programu nauczania (art. 22a ust. 6 UoSO), utworzenie zespołu szkół i aktu założycielskiego (art. 91 ust. 5 PO), wyraża zgodę na wniosek o uznanie szkoły za eksperymentalną (art. 178 ust. 3 pkt 3 PO), wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania (art. 109 ust. 3 PO), wprowadzenie zmianowości w szkole (§ 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1603), ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych planowanych przez dyrektora oraz w szczególnie uzasadnionych przypadkach (§ 5 ust. 1 i 5 ww. rozporządzenia), wnioskowanie o nadanie imienia szkole (§ 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz. U. z 2017 r., poz. 649). W sprawach kadrowych opiniowanie dotyczy: powierzenia stanowiska dyrektora (art. 63 ust. 4 PO), rada wyznacza przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej dyrektora (art. 63 ust. 14 pkt 2 lit a) PO), opiniuje powierzenie i odwołanie ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole (art. 64 ust. 1 PO), ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły, jeśli w szkole nie ma rady szkoły (art. 6a ust. 7 KN), średnią ocen upoważniającej do przyznania stypendium za wyniki w nauce, wysokość stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe i przyznanie stypendium (art. 90g ust. 7, 10 i 11 UoSO), sprawy dotyczące jednolitego stroju szkolnego (art. 100 ust. 1, 4 i 7 PO), propozycje dyrektora dotyczące form realizacji zajęć wychowania fizycznego (§ 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego, Dz. U. z 2017 r., poz. 1322), zezwolenie na indywidualny program nauki oraz na indywidualny tok nauki (§ 6 i § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki, Dz.U. z 2017 r., poz. 1569).
Dyrektor szkoły podstawowej ma bardzo obszerne obowiązki i kompetencje, do których w szczególności należą następujące: jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników szkoły i sprawuje opiekę nad dziećmi i młodzieżą uczącą się w szkole (art. 7 ust. 1 KN), ponosi odpowiedzialność za dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły; realizację zadań zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły, podjętymi w ramach ich kompetencji stanowiących, oraz zarządzeniami organów nadzorujących szkołę; tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków; zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym; zapewnienie w miarę możliwości odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych (art. 7 ust. 2 KN); kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz; sprawuje wewnętrzny nadzór pedagogiczny (jeśli jest nauczycielem); sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne; realizuje uchwały rady szkoły oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących; dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez radę szkoły lub placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły; wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę; współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych; stwarza warunki do działania w szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły lub placówki; odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia; współpracuje z pielęgniarką albo higienistką szkolną, lekarzem i lekarzem dentystą, sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą (art. 68 ust. 1 PO); w uzasadnionych przypadkach wnioskuje o przeniesienie ucznia przez kuratora oświaty do innej szkoły (art. 6 ust. 3 PO); w ramach kompetencji kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami w szczególności decyduje w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły, przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły, występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły lub placówki, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły (art. 168 ust. 5 PO); w wykonywaniu swoich zadań ma obowiązek współpracowania z radą szkoły lub placówki, radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim (art. 168 ust. 6 PO); jest przewodniczącym rady pedagogicznej, prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania, przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły (art. 69 ust. 4, 6 i 7 PO); wstrzymuje wykonanie uchwał stanowiących rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa oraz niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny (art. 71 ust. 1 i 2 PO); może brać udział, z głosem doradczym w posiedzeniach rady szkoły oraz organizuje jej powstanie w szkole (art. 81 ust. 10 i 12 PO); rada rodziców może występować do dyrektora z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły (art. 84 ust. 1 PO); jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny (art. 84 ust. 3 PO); samorząd uczniowski może przedstawiać dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, a także w porozumieniu z dyrektorem może podejmować działania z zakresu wolontariatu (art. 85 ust. 5 i 6 PO); powierza i odwołuje ze stanowisk wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych w szkole, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady szkoły oraz rady pedagogicznej (art. 64 ust. 1 PO); za zgodą organu prowadzącego szkołę, może tworzyć dodatkowe stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze (art. 97 ust. 2 PO); wyraża zgodę na podjęcie działalności przez stowarzyszenia i inne organizacje po uprzednim uzgodnieniu warunków tej działalności oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii rady szkoły i rady rodziców (art. 86 ust. 2 PO); może wprowadzić i znieść obowiązek noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju oraz określić sytuacje, w których przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego stroju (art. 100 ust. 1, 4 i 7 PO); organizuje dodatkowe zajęcia edukacyjne z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania - za zgodą organu prowadzącego szkołę i po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców (art. 109 ust. 3 PO); opracowuje arkusz organizacyjny oraz na jego podstawie ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych (art. 110 ust. 2 i 4 PO); może powołać zespół nauczycieli i wyznacza jego przewodniczącego (§ 4 ust. 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r.); decyduje o pracy szkoły na zmiany, planowanych dnach wolnych od zajęć dydaktycznych do 8 w roku szkolnym oraz wnioskuje do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na ustanowienie dodatkowych dni wolnych od zajęć w szczególnie uzasadnionych przypadkach
(§ 4 ust. 2, § 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 5 rozporządzenia MEN z 11 sierpnia 2017 r.); decyduje o przyjęciu ucznia do szkoły w trakcie roku szkolnego (art. 130 ust. 2 PO); jest organem odwoławczym od decyzji komisji rekrutacyjnej o nieprzyjęciu ucznia do szkoły (art. 158 ust. 10 PO); przyjmuje i kwalifikuje do odpowiedniej klasy do szkoły osoby przybywające z zagranicy i organizuje dla nich naukę zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, Dz.U. z 2017 r., poz. 1655; występuje do MEN o wyrażenie zgody na realizację w szkole eksperymentu pedagogicznego oraz po jego zakończeniu składa sprawozdanie MEN, organowi prowadzącemu i kuratorowi oświaty (art. 45 ust. 9 i 13-14 PO); organizuje nauczanie indywidualne nauczanie dla ucznia z orzeczeniem poradni o jego potrzebie oraz – jeśli w szkole są oddziały przedszkolne - organizuje indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w porozumieniu z organem prowadzącym dla dzieci z orzeczeniem o jego potrzebie (art. 127 ust. 16 i 17 PO); organizuje wczesne wspomaganie rozwoju dziecka dla ucznia z opinią poradni o jego potrzebie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2017 r., poz. 1635); organizuje naukę dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym posiadających orzeczenia poradni zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1578); wydaje zezwolenie na indywidualny program nauki oraz na indywidualny tok nauki oraz organizuje je zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.; organizuje naukę religi na życzenie rodziców oraz ustala tygodniowy wymiar zajęć etyki (art. 12 ust. 1 UoSO, § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach, Dz. U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155); przygotowuje propozycje zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów (§ 4 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 29 czerwca 2017 r.); organizuje spotkanie z rodzicami przed zorganizowaniem zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz przyjmuje rezygnację rodziców z tych zajęć (§ 5 ust. 2 i § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, Dz. U. z 2014 r., poz. 395 z późn. zm.); dopuszcza do użytku programy nauczania oraz włącza je do szkolnego zestawu programów nauczania (art. 22a ust. 6 i 7 UoSO); ustala zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym, może dokonać zmian w zestawie podręczników lub materiałów edukacyjnych oraz zmiany materiałów ćwiczeniowych, jeżeli nie ma możliwości zakupu danego podręcznika, materiału edukacyjnego lub materiału ćwiczeniowego, uzupełnić zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych, a także materiały ćwiczeniowe oraz corocznie podaje do publicznej wiadomości zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w danym roku szkolnym (art. 22ab ust. 4 – 6 UoSO); powołuje w szkole komisję stypendialną oraz przyznaje stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe (art. 90g ust. 6 i 11 UoSO); co najmniej raz w roku, dokonuje kontroli zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, oraz określa kierunki ich poprawy (§ 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm.); zawiesza zajęcia, gdy w pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia, temperatura spada poniżej 18°C oraz za zgodą organu prowadzącego, może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli 1) temperatura zewnętrzna mierzona o godzinie 2100 w dwóch kolejnych dniach poprzedzających zawieszenie zajęć wynosi -15°C lub jest niższa; 2) wystąpiły na danym terenie zdarzenia, które mogą zagrozić zdrowiu uczniów (§ 17 i 18 ust. 2 ww. rozporządzenia); niezwłocznie zawiadamia rodziców i upoważnione organy o wypadku na terenie szkoły, zabezpiecza miejsce wypadku, powołuje zespół powypadkowy, podpisuje protokół powypadkowy, prowadzi rejestr wypadków, omawia z pracownikami szkoły okoliczności i przyczyny wypadków oraz ustala środki niezbędne do zapobieżenia im (§ 41 ust. 4, § 42 ust. 1, § 43 ust. 1, § 47, § 50 – 51 ww. rozporządzenia); zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny o zamiarze zorganizowania wypoczynku dla dzieci lub młodzieży nieprzekraczającego 3 dni, składając podpisaną przez siebie kartę wypoczynku (art. 92e ust. 2 i 4 UoSO); jest zawiadamiany o wypadku podczas wypoczynku (art. 92l ust. 2 pkt 4 UoSO); odpowiada za wykonywanie obowiązków związanych z SIO (art. 111 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, Dz. U. z 2016 r., poz. 1927); odpowiada za za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości w szkole (art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.); ma obowiązki administratora danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół(Dz. U. z 2017 r., poz. 703)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola ma obowiązek tworzenia planu nadzoru pedagogicznego? Co należy uwzględnić w sprawozdaniu z nadzoru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal obowiązuje obowiązek opracowywania kilkuletniego plany pracy:
a) przedszkola,
b) szkoły podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w bursie międzyszkolnej. Dyrektor placówki jest osobą niepedagogiczną. Ja jako nauczyciel pełnię funkcję kierownika ds. nadzoru pedagogicznego. Czy na opracowanych przeze mnie dokumentach muszą widnieć podpisy dyrektora (komunikaty, uchwały, protokoły, grafiki pracy, omówienie obserwacji zajęć wychowawców, plany pracy, scenariusze zajęć i pozostałe dokumenty pedagogiczne).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2017r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytania związane z Placówką Kształcenia Ustawicznego. Czy uczestnik kursu musi być rozliczany z obecności na zajęciach? Czy wystarczy, że zgłosi się i zda końcowy egzamin sprawdzający? Czy sprawę frekwencji na zajęciach regulują konkretne przepisy? Czy forma egzaminowania jest dowolna? Czy kurs np. opiekunka dziecięca może być prowadzony w 100% e-learningowo (często spotyka się takie oferty). Czy jedynie wybrane moduły? Proszę o wskazanie przepisów regulujących te kwestie. Czy tego rodzaju kursy może prowadzić tylko placówka kształcenia ustawicznego, jako placówka edukacyjna czy również firma szkoleniowa (zwykła działalność gospodarcza)? Jakie przepisy to regulują?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe