Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2017r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nagroda może być przyznana nauczycielowi, który:1) przepracował w szkole co najmniej 2 lata;2) posiada wyróżniającą ocenę pracy;3) posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanychprzez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły,1. Praca nauczyciela podlega ocenie. Oceny pracy nauczyciela dokonuje się: 1) po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego i nauczyciela dyplomowanego; 2) po zakończeniu dodatkowego stażu, o którym mowa w odrębnych przepisach; 3) co 3 lata pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego i nauczyciela dyplomowanego. Nowe brzmienie ust. 1 w art. 6a weszło w życie z dn. 1.09.2018 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203).Ocena zawsze musi być opracowana na podstawie aktualnych przepisów.Wg mojej opinii ocena jest aktualna, taką opinię podzielają niektóre organy nadzoru pedagogicznego. W przypadku wątpliwości proponujemy zwrócić się z pytaniem do właściwego kuratorium.Podstawa prawna:1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli2.
USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy pojawia się dokumenty na rok szkolny 2013/14?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica III klasy gimnazjum w I półroczu roku szkolnego 2013/2014 była nieklasyfikowana ze wszystkich przedmiotów ze względu na nieusprawiedliwione nieobecności. Do szkoły uczęszczała w zasadzie tylko prze pierwsze 2 tygodnie września. Powrót dziewczyny do szkoły nastąpił 10.03.2014 r. Czy rada pedagogiczna może się zgodzić na 14 egzaminów klasyfikacyjnych? W jakim terminie je zorganizować? Uczennica otrzymała na półrocze naganną ocenę zachowania. Nie przejawia jednak innych oznak demoralizacji. Sprawa tych nieobecności jest skomplikowana, bez wątpienia jednak zawiniona przez uczennicę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej stanowiącej o tym, że w zebraniach z rodzicami może uczestniczyć wyłącznie rodzic/opiekun prawny ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania:
1. Czy nauczycielowi w czasie nauczania zdalnego należy się wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, w sytuacji gdy:
- nauczyciel w roku szkolnym 2019/2020 w swoim wymiarze pracy jest nauczycielem wspomagającym (w pełnym wymiarze - 20 godz.) oraz dodatkowo naucza 4 godziny przedmiotu teoretycznego. Wymiar zatrudnienia 24/20.
- na czas nauczania zdalnego dyrektor wydał zarządzenie skracające jednostkę lekcyjną do 30 minut (podyktowane to było zaleceniami MEN uwzględniając stopień obciążenia uczniów w czasie takiego nauczania oraz bezpieczeństwem i higieną pracy ucznia, a także ich możliwościami psychofizycznymi)
- w czasie posiedzenia RP (online) dyrektor zasugerował, aby nauczyciele wspomagający nawiązali kontakt z rodzicami i uczniami i ustalili sposoby, formy współpracy z nimi. Nauczyciele proszeni byli, aby nie tworzyć fikcji i nie dopisywać się do lekcji nauczyciela danego przedmiotu. Rola wspomagającego nauczyciela byłaby zerowa, ponieważ uczniowie wyłączają kamerki i mikrofony. Ponadto w trakcie analizowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczej, okazało się, że uczniowie dobrze funkcjonują podczas takiej formy nauczania.
W czasie rozliczania swoich godzin pracy nauczycielka wykazała godziny nadliczbowe. Po analizie zapisów w dzienniku nauczyciela wspomagającego, w okresie rozliczeniowym, nauczycielka nie dokonała właściwych wpisów w swoim dzienniku. Dokonane wpisy dotyczyły tylko rozmów telefonicznych, wiadomości w e-dzienniku, rzekomych e-maili. Z tych wpisów nie wynika w żaden sposób, że przepracowała 20 godzin (zgodnie z przydziałem). Brak jednoznacznych informacji o pracy z dzieckiem (sama stwierdziła, że uczeń nie wymaga pomocy) podważa jej ubieganie się o wypłatę nadliczbówek.
Jak to należy rozumieć? Nauczyciel nie wypracował 20 godzin właściwego pensum, a przepracował 4 godziny zgodnie z planem. Czy w takim przypadku należy wypłacić te 4 godziny nadliczbowe na tydzień? Skoro podstawowe pensum nie zostało wypracowane. Czy w tym przypadku nie należy się nauczycielowi wypłata za pełny etat (bez nadliczbówek)?
2. Czy nauczyciel zobowiązany jest odpowiedzieć na pismo w zobligowanym przez dyrektora terminie? (wyznaczony termin wynosił 3 dni, a nauczyciel odpowiedział w ósmym dniu po odczytaniu wiadomości). Jeżeli odpowiedział po wyznaczonym terminie, czy to pismo jest wiążące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe