Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podstawę prawną odnośnie klasyfikacji i promocji uczniów kl. VI do VII SP. Czy trzeba się powołać na prawo oświatowe? Jakich uczniów promujemy na podstawie USO, a jakich na podstawie PO?
W rozdziale 3a, dotyczącym oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych ‒ w związku z likwidacją gimnazjum oraz wprowadzeniem egzaminu ósmoklasisty wprowadzono zmiany o charakterze dostosowującym i uchylono przepisy art. 44p oraz 44zj ust. 3, które dotyczą realizacji przez uczniów gimnazjum projektu edukacyjnego. W przepisach regulujących ocenianie, klasyfikowanie i promowanie w szkołach artystycznych wprowadzono, obok egzaminu promocyjnego, egzamin końcowy, mający na celu ustalenie końcowej oceny klasyfikacyjnej z zajęć artystycznych, Stosowne zmiany wprowadzone zostały również w art. 44zb (upoważnienie dla ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych), w którym uchyla się pkt 3 odnoszący się do realizacji projektu edukacyjnego oraz w art. 44zq (upoważnienie) dla ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych).
Zatem obecny stan prawny to: ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności rozdz. 3a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wychowanek bursy złożył deklarację woli o kontynuowaniu pobytu w placówce po wyznaczonym terminie. Miał 30 dni na złożenie takiego dokumentu, a mimo to tego nie zrobił. W tej chwili przyjmujemy wnioski kandydatów. Jak powinnam go potraktować? Czy w tej chwili podlega rekrutacji jak nowo przyjmowany kandydat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole wprowadzono system punktowy zachowania ucznia. Zdaniem rady pedagogicznekj jest on przejrzysty i bardziej obiektywny. Natomiast w ankietach podczas kontroli przeprowadzanej przez kuratorium rodzice (2 głosy na 25 rodziców) opowiadało się, że system jest zbyt "ostry", ich zdaniem trzeba go złagodzić. Pani wizytator zaleciła zmianę obecnego systemu oceniania zachowania. Jak wobec tego należy postąpić, co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor, który myśli podobnie jak jego nauczyciele. Poprzednio, gdy na podstawie kryteriów oceniali zachowanie wychowawcy, dochodziło do rozbieżności zdań w wystawianiu ocen z zachowania na radach pedagogicznych, obecie takich sytuacji nie ma. Uczeń otrzymuje 100 pkt., któr może podwyższyć wykonując różne prace, biorąc udział w apelach i inn., może na bieżąco kontrolować stan swojego konta.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole (podstawowa i gimnazjum) powinien być opracowany dokument Wewnątrzszkolne Zasady oceniania (wczesniej WSO), czy wystarczą zapisy w statucie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej wyrażająca zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych . 2. Jak powinna wyglądać uchwała RP dotycząca promowania ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum , który nie zdał egzaminu poprawkowego z 1 zajęć obowiązkach.
- Czy szkoła publiczna w której dyrektor powołał ABI zgłasza zbiory danych do GIODO, co z monitoringiem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe