Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podstawę prawną dotyczącą wielodzietności rodziny kandydata, który składa dokumenty o przyjęcie do Bursy. Wiem, że rodzina wielodzietna to taka, która wychowuje troje lub więcej dzieci. Pytanie czy pod pojęciem dziecko należy rozumieć także pełnoletnie rodzeństwo kandydata, jeżeli pozostaje na utrzymaniu rodziców, jeśli tak, to do którego roku życia?
Zgodnie z art. 4 pkt 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 pod pojęciem wielodzietności rodziny należy rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci. W braku zdefiniowania pojęcia „dzieci” w akcie PO, należy stosować art. 10 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2018 r., poz. 1025 ze zm.), z którego wynika, że osoba pełnoletnia jest osobą dorosłą, czyli niewątpliwie nie jest już dzieckiem. Czyli osób pełnoletnich na utrzymaniu rodziców nie traktuje się jako dzieci i nie wlicza do co najmniej trójki dzieci w rodzinie. Gdyby zamiarem ustawodawcy było objęcie pojęciem dzieci w rodzinie wielodzietnej także osób dorosłych na utrzymaniu rodziców, musiałby taką definicję zawrzeć w ustawie PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przypadku gdy uczeń uczęszczał do oddziału sportowego na świadectwie otrzymuje ocenę z przedmiotu. Zgodnie z pkt. 19 załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. udział uczniów w zajęciach sportowych realizowanych w oddziałach i szkołach sportowych oraz oddziałach i szkołach mistrzostwa sportowego na świadectwach szkolnych i w arkuszach ocen odnotowuje się w części „Obowiązkowe zajęcia edukacyjne” na kolejnej wolnej pozycji. W miejscu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć należy wstawić poziomą kreskę. Jak powinien wyglądać konkretny zapis na świadectwie w kontekście zajęć w oddziale sportowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy wystawienia duplikatu świadectwa Panu,który uczęszczał do mojej placówki tylko jeden rok 1992/1993 do klasy V. W pierwszym semestrze miał praktycznie w większości oceny niedostateczne, zaś w drugim semestrze praktycznie nieklasyfikowany. Moje pytanie brzmi czy powinnam mu wystawić świadectwo z wpisami nieklasyfikowany i na jakim wzorze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy m legitymacje po13 lipca2024 muszą być obligatoryjne wydAWANE WSZYSTKIM UCZNIOM , CZY NA WNIOSEK?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe