Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej do układania rozkładu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej (chodzi o blokowanie godzin np. j. angielskiego itp.).
Jeżeli specyfika programu nauczania nie sprzeciwia się temu, w planie zajęć dydaktyczno-wychowawczych uwzględnia się: 1) potrzebę równomiernego obciążenia zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia; 2) potrzebę różnicowania zajęć w każdym dniu; 3) zasadę niełączenia w kilkugodzinne bloki zajęć z tego samego przedmiotu.Zapis „Jeżeli specyfika programu nauczania nie sprzeciwia się temu” oznacza, że w planie zajęć są dopuszczalne odstępstwa w wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach (np. ilość godzin w tygodniowym planie nauczania przedmiotu przekracza ilość dni nauki szkolnej, organizowanie i przeprowadzanie zajęć laboratoryjnych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób "w procesie zarządzania wykorzystuje się wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nowym dyrektorem SP z oddziałami przedszkolnymi. Jak dokonywać obserwacji lekcji w oddziałąah przedszkolnych? Czym powinny się różnić od obserwacji w szkole podstawowej? Mam 3-latki jak również zerówkę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z nowymi zapisami w podstawie programowej, nauczyciele wychowania przedszkolnego muszą pisać plany tygodniowe lub miesięczne? Czy może wystarczą jedynie zapisy w dzienniku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwójkę dzieci w dwóch różnych grupach wiekowych z orzeczeniem (niepełnosprawność ruchowa z afazją). Jedno dziecko ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, który prowadzi z nim również rewalidację (nauczyciel ma pełne kwalifikacje). Drugie dziecko, które ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej z afazją, ma również zespół Downa – i również ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, ale nie wiem, czy może on prowadzić z tym dzieckiem rewalidację. Nauczyciel ma skończone studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną). W suplemencie dyplomu znajduje się zapis: „Absolwent posiada przygotowanie do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych działających na rzecz dzieci młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzeniem umysłowym)”. Czy może on zatem, czy nie może, prowadzić rewalidację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinien prowadzić dokumenty dotyczące grupy nauczyciel przedszkola?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe