Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o opinię w sprawie wydłużenia nauki w szkole uczniowi niepełnosprawnemu na podstawie rozporządzenia MEN z 2002r z późn. zm. w sprawie ramowych planów nauczania. Decyzję ma podjąć dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w szkole, czy w klasie III gimnazjum można wydłużyć naukę ? Czy to sformułowanie jest ograniczeniem czasowym podejmowania decyzji do końca lutego, nie później, czy należy go rozumieć, że w ostatnich klasach etapu edukacyjnego wydłużenie nauki nie jest możliwe. A jak ma się do tego zapisu paragraf 22 ust 3 rozporządzenia MEN w sprawie oceniania i promowania z 2007 r. że o ukończeniu szkoły przez tego ucznia postanawia rada pedagogiczna.
W kl. 3 gimnazjum nie można przedłużyć tego etapu kształcenia.
Decyzja o przedłużeniu uczniowi okresu nauki powinna być podjęta nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole. Oznacza to, że nie można przedłużać etapu edukacyjnego w ostatnim roku nauki w danej szkole, a więc nie może być przedłużony np.: w klasie szóstej szkoły podstawowej, w klasie trzeciej gimnazjum.
Rozporządzenie MENiS w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z 12.02.2001 r. ze zm., § 3 ust. 7.
W mojej opinii zapis rozporządzenia w sprawie oceniania z 2007 r. w brzmieniu: „O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami” zezwala na podjęcie decyzji o ukończeniu szkoły przez ucznia po uwzględnieniu (lub mimo występujących) trudności oraz specyfiki kształcenia, tj. po wyczerpaniu wszelkiej możliwości pomocy ze strony szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko w wieku przedszkolnym posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na autyzm) wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz orzeczenie o niepełnosprawności (ze względu na SYMBOL: 12-C 11-I) wydane przez Zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności - czy będąc w posiadaniu tych dwóch dokumentów należy uznać niepełnosprawność za sprzężoną czy oczekiwać na nowe orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam dziecko 3-letnie do przedszkola (zespół szkolno-przedszkolny). Później zdiagnozowano u niego cukrzycę, więc rodzice wymagają od nas realizacji zadań opiekuńczych: co 1,5 h mierzenie poziomu cukru i przekazywanie wyniku pomiaru na numer komórkowy rodzica. W efekcie rodzice są wzywani czasem kilka razy w ciągu dnia, ponieważ skoki poziomu cukru są niebezpieczne, często wymagające podania insuliny. W początkowym okresie wzbudzało to nieufność rodziców, którzy zarzucali nauczycielce nieumiejętny pomiar. W związku z tym, że dziecko ma specjalną dietę, korzysta z posiłków przynoszonych przez rodziców, co również wzbudza ich niezadowolenie. W zespole nie ma możliwości zatrudnienia dietetyka. Wszyscy pracownicy przeszli wielogodzinne szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Czy jako dyrektor mam obowiązek i prawo nałożyć na pracownika obowiązek dokonywania pomiarów cukru i sprawowania tak odpowiedzialnej opieki nad dzieckiem z nieustabilizowaną cukrzycą, czy raczej przyjęcie tego obowiązku jest naszą dobrą wolą? Matka dziecka nie pracuje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na wycieczkę szkolną nauczyciel może zabrać ucznia innej szkoły (za zgodą jego rodziców)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący podjął uchwałę o likwidacji bursy szkolnej w uzasadnieniu wskazał, że dyrektor szkoły powoła internat. Czy dyrektor ma uprawnienia do takich czynności i jakie są procedury?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rozliczać dotację na osobę z orzeczeniem? Całość na realizację zadań z orzeczenia? Czy tę część, która przypada na każdego ucznia (np. 700 zł), na bieżące utrzymanie, a resztę na realizację zadań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe